Crossfit

( ilość produktów: 215 )

CrossFit

Jest to system treningowy który w ostatnim czasie zdobywa coraz to większe grono zwolenników. Opiera się on o ćwiczenia funkcjonalne które przygotowują nasz organizm do życia codziennego. Jego głównymi funkcjami jest wszechstronna poprawa sprawności fizycznej ludzkiego ciała oraz poprawy siły i wytrzymałości. System ten jest złączeniem wielu dyscyplin sportowych przez co treningi są różnorodne. Wykorzystywane są elementy ćwiczeń kondycyjnych, gimnastycznych oraz podnoszenia ciężarów. Crossfit jest kojarzony z treningiem o bardzo wysokiej intensywność, bez czasu na przerwę.

Opiera się on na wzroście 10 cech motorycznych człowieka:

1. sprawność układu sercowo – naczyniowo – oddechowego

2. wytrzymałość siłowa

3. siła

4. gibkość/mobilność

5. moc

6. szybkość

7. koordynacja

8. zwinność

9. równowaga

10. celność i dokładność

 

Trening Crossfit można dopasować indywidualnie do poziomu wytrenowania danej osoby dlatego też tego typu trening może być dla każdego.

 

Przez to że Crossfit jest treningiem bardzo wymagającym osoby ćwiczące w ten sposób mają o wiele większe zapotrzebowanie na różnego rodzaju element oraz składniki.

 

Najważniejsze z nich to:

- omega 3 – są to kwasy tłuszczowe z oleju ryb, poprawiają one ogólny stan zdrowia, usprawniają działanie układu sercowo – naczyniowego, obniżają stężenie trójglicerydów, poprawiają funkcjonowanie mózgu oraz mają silne właściwości przeciwzapalne.

 

- witaminy z grupy B – czyli witaminy B1, B2, B6 oraz B12, zwiększają one produkcje energii, poprawiają nasz nastrój oraz pomagają się szybciej zregenerować po ciężkim i intensywnym treningu.

 

- magnez – reguluje rytm serca, umożliwia skurcze mięśni, zmniejsza ciśnienie krwi oraz bierze udział w wytwarzaniu ATP czyli głównego źródła energii w naszych komórkach.

 

- witamina D – jest odpowiedzialna za metabolizm i mineralizacje kości, regeneruje neurony oraz zapobiega mięśniobólom, syntezuje peptydy przeciwbakteryjne w jelicie człowieka, zmniejsza ryzyko rozwoju nadciśnienia tętniczego oraz niewydolności serca.

 

- białko – przyjęty w czasie około 10 – 20 min po treningu zmniejszy ilość hormonu stresu co ma ogromny wpływ na tkankę tłuszczową i rozpad białek ustrojowych.

 

- witamina C – jest jednym z najsilniejszym antyoksydantem, uczestniczy w przemianie tyrozyny oraz wpływa na utrzymanie możliwości oksydacyjnych komórek, pomaga przy gojeniu się ran, złamań i krwotokach, zwiększa wchłanianie żelaza.

 

- koenzym Q10 – bierze udział w wytwarzaniu energii w komórkach, pobudza układ immunologiczny do prazy, dostarcza tlen do tkanek, zwalcza wolne rodniki, wspomaga leczenie wielu chorób układu krążenia takie jak: niewydolność krążenia, choroby niedokrwienna serca, nadciśnienie tętnicze oraz miażdżycy.

 

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
X
pixelpixelpixel