Magnez w tabletkach, proszku i płynie

( ilość produktów: 71 )

Magnez jest jednym z najpopularniejszych makroelementów potrzebnych naszemu organizmowi. Ma on kilka funkcji takich jak utrzymanie równowagi elektrolitowej oraz prawidłowego metabolizmu energetycznego, pomaga w prawidłowym funkcjonowaniu mięśni oraz układu nerwowego. Magnez jest głównym składnikiem kości i zębów, jak i również uczestniczy w prawidłowej syntezie białka.

Zapotrzebowanie

Dzienne zapotrzebowanie u dorosłego człowieka na magnez to 300 – 400 mg. Teraz już coraz trudniej dostarczyć odpowiednią dawkę z pożywienia. Dzieje się tak dlatego, że gleby są nawożone związkami chemicznym zawierającymi potas i dlatego że w naszym pożywieniu stosuję się coraz więcej konserwantów. Według badaczy T.D. Murray i A. Berger najczęstszą przyczyną niedoboru magnezu jest nadużywanie alkoholu. Opisują to w swojej książce Alcohol withdrawal. Innymi wymienianymi przyczynami są: picie kawy, stosowanie środków antykoncepcyjnych, stres, niewydolność nerek. Szczególnie dzisiaj, gdy jesteśmy narażeni na duże obciążenie i stres, niedobory magnezu mogą być szczególnie uciążliwe, warto więc wzbogacić swoją dietę preparatami z magnezem (np. w formie tabletek).

Objawy niedoboru i nadmiaru magnezu

Niedobór magnezu prowadzi do zwiększenia pobudliwości nerwowo – mięśniowej oraz osłabienia i nieprawidłowości pracy serca, a objawia się to:

  • Drganiem powieki lub górnej wargi,
  • Bolesne skurcze łydek,
  • Uczucie drętwienia i mrowienia w kończynach,
  • Wypadanie włosów,
  • Łamaniem się paznokci,
  • Próchnicą zębów,
  • Zespołem niespokojnych nóg,
  • Rozdrażnieniem, stanem zagubienia,
  • Trudnością w koncentracji,
  • Zaburzeniem snu,
  • Bólami głowy, nagłymi zawrotami głowy.

Przedawkowanie magnezem zdarza się bardzo rzadko. Nadmiar jest usuwany z organizmu przez nerki. Dlatego ryzyko nadmiernego spożycia magnezu dotyczy osób starszych, którzy mają problemy z nerkami. Każdy preparat bogaty w magnez ma informację ile tego środka dostarcza, więc warto kontrolować poziom magnezu, jeżeli obawiamy się o jego przedawkowanie. Objawami przedawkowania mogą być: niedociśnienie, spowolniona akcja serca, niewydolność oddechowa.

Naturalne źródła magnezu

Najlepszymi źródłami magnezu są:

  • Kakao gorzkie 16%,
  • Kasza gryczana,
  • Fasola biała,
  • Czekolada gorzka,
  • Orzechy laskowe,
  • Płatki owsiane,
  • Ciecierzyca,
  • Groch,
  • Szpinak,
  • Makrela, dorsz.
Widok gallery
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies.Korzystając nadal z niniejszej strony, w tym klikając lub zamykając ten banner, zgadzają się Państwo na wykorzystanie technologii reklamowych i analitycznych (w tym plików „cookie”) na niniejszej stronie i innych stronach współpracujących z naszymi partnerami. Pamiętaj: Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zgadzam się
pixel