Najlepsza Kreatyna

( ilość produktów: 199 )

Kreatyna - Siła mięśni

Kreatyna to zdecydowanie najpopularniejszy i najbardziej znany suplement w środowisku sportowców. Zażywanie kreatyny prowadzi do wzrostu masy mięśniowej, a w szczególności do poprawy wyników siłowych. Dzieje się tak dzięki możliwości utrzymania wysokiego poziomu anabolicznego. Zapoznaj się z naszą ofertą i wybierz kreatynę, która będzie dla Ciebie najlepsza. Szczegółowy opis kreatyny znajduje się pod produktami.

Kreatyna - Jak działa?

Kreatyna jest organicznym związkiem, który występuje w mięśniach oraz ścięgnach człowieka. Dostępna jest w postaci suplementów, zarówno w formie sproszkowanej, jak i kapsułkach. Może być również dostarczana z pożywienia – duże ilości kreatyny zawarte są w mięsie wołowym. Regularna suplementacja kreatyną przynosi widoczne poprawy wyników siłowych oraz zwiększa masę mięśniową.

Dzieje się tak, gdyż komórka mięśniowa zostaje lepiej nawodniona, przez co do mięśni dopływa znacznie więcej witamin i minerałów. Dodatkowo kreatyna zwiększa wytrzymałość u osób trenujących, a także wspomaga procesy regeneracyjne. Jak to się dzieje?

Kreatyna działa, wspomagając organizm w generowaniu energii komórkowej. Kiedy ATP traci cząsteczkę fosforanu i staje się dwufosforanem adenozyny (ADP), musi dojść do przekonwertowania z powrotem do postaci ATP w celu wytworzenia energii. 

Kreatyna jest przechowywana w ludzkim ciele jako fosforan kreatyny (CP) zwany także fosfokreatyną. Kreatyna jest bezpośrednio związana z trifosforanem adenozyny (ATP). ATP powstaje w mitochondriach komórkowych. ATP jest często nazywane "uniwersalną cząsteczką energetyczną" używaną przez każdą komórkę w organizmie. 

Suplementacja kreatyną pomaga w wytworzeniu większej ilości ATP, co jest szczególnie korzystne w przypadku ćwiczeń sportowych z udziałem krótkich, szybkich i dynamicznych ruchów.

Korzyści podczas treningu

Kreatyna dodatkowo stanowi źródło paliwa do ćwiczeń. W rzeczywistości pierwszy wybór organizmu podczas wykonywania czynności beztlenowych (takich jak podnoszenie ciężarów) to zasoby fosforanu kreatyny. Uzupełniając fosforan kreatyny, zwiększysz swój potencjał energetyczny podczas treningów.

Anaboliczna właściwość  kreatyny polega na jej zdolności do uwadniania komórek mięśniowych.  Kiedy komórki mięśniowe są nawodnione, zaczyna się wzmożenie procesu syntezy białek.  Dodatkowo, gdy mięśnie mają więcej wody, sprawiają wrażenie większych, „napompowanych”.

W praktyce nie ma znaczenia, czy kreatyna zostanie dostarczona przed czy po treningu. Oba momenty są tutaj tak samo odpowiednie. Ważne jest spożycie dużej ilości wody podczas stosowania kreatyny.

Dostępne formy kreatyny

W zależności od Twoich aktualnych potrzeb, możesz dobrać inny, właściwy dla siebie preparat. Czy wiesz, jaki posiadasz wybór w zakresie suplementacji kreatyną?

Monohydrat kreatyny

Monohydrat kreatyny jest najpopularniejszą i najlepiej przebadaną formą kreatyny, która wielu zawodnikom pozwoliła osiągnąć doskonałe wyniki treningowe. Właśnie ten rodzaj kreatyny będzie najlepszy dla początkujących. Najlepiej stosować dwie dawki dziennie po 5 g - rano i okłotreningowo.  

Jabłczan kreatyny

Alternatywna forma kreatyny. W tym wypadku działanie kreatyny polega na łączeniu się komórki kreatyny z dwoma, bądź trzema cząsteczkami kwasu jabłkowego, od monohydratu różni ja najbardziej lepsza przyswajalność ponieważ w połączeniu z kwasem jabłkowym nie rozpuszcza się tak szybko w kwasie żołądkowym tylko przenika do dalszych struktur naszego organizmu.

Orotan kreatyny

Tworząc orotan kreatyny naukowcy połączyli cząsteczki kreatyny z kwasem orotanowym, dzięki czemu wyszła im kolejna odmiana kreatyny, gdzie jedna cząsteczka kreatyny połączona jest z trzema cząsteczkami kwasu orotanowego. Kwas ten maksymalizuje stężenie karnozyny w mięśniach i działa inaczej niż w dwóch wyżej wymienionych formach kreatyny. Kreatyna orotan jest szczególnie polecana dla sportowców szukających sposobu na zwiększenie wytrzymałości, a także dla osób chcących budować beztłuszczową masę ciała.

Chlorowodorek kreatyny

Zdecydowanie najlepsza forma kreatyny. Jej poziom wchłanialności jest o 70% lepszy niż w przypadku zwykłej kreatyny. Stosowanie kreatyny może być cykliczne (4-6 tygodnie stosowania, tyle samo przerwy), ale może być również ciągłe (dlaczego rezygnować z efektów, skoro są naprawdę dobre).

Rynek jest przepełniony różnymi formami tego suplementu: Ester etylowy kreatyny (CEE), pirogronian kreatyny, jabłczan kreatyny lub kreatyna buforowana. Bardzo dobrym rozwiązaniem są także mieszanki kreatyn zwane stakami kreatynowymi.

Kreatyna – jakie są jej zalety?

Kreatyna zażywana regularnie podczas treningów przyczynia się do wzrostu masy mięśniowej pozbawionej tłuszczu. Dzięki niej tkanki mięśniowe szybciej się regenerują, przez co organizm jest bardziej wydajny, a sprawność fizyczna osoby ćwiczącej jest większa. Nie można jednak podać dokładnego działania kreatyny, gdyż wszystko jest uzależnione od masy, intensywności wysiłku oraz diety osoby trenującej.

Kreatyna - dawkowanie

  • Sposób 1: Dawkowanie kreatyny stale po 10 g dziennie - na przykład 5 g przed treningiem i 5 g po treningu
  • Sposób 2: Faza nasycenia tj.: dawkujemy na początku przez około tydzień po 20 g (w rozłożeniu na 4 porcje po 5 g w ciągu dnia najlepiej co 4 godziny) produktu po czym do końca cyklicznej suplementacji schodzimy do 10 g dziennie
  • Sposób 3: Stosowanie kreatyny tylko w dni treningowe. Dawkujemy kreatynę w dwóch porcjach przed i po treningów. Często spotyka się system 2x 5 g lub 2x 10 g

Kreatyna gwarantuje zwiększenie siły mięśni, co jak wiadomo, jest podstawą do budowania faktycznej formy. Dzięki większej sile, będziesz mógł pozwolić sobie na bardziej wymagające treningi, co może przełożyć się na szybsze rezultaty z odbywanych treningów.

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies.Korzystając nadal z niniejszej strony, w tym klikając lub zamykając ten banner, zgadzają się Państwo na wykorzystanie technologii reklamowych i analitycznych (w tym plików „cookie”) na niniejszej stronie i innych stronach współpracujących z naszymi partnerami. Pamiętaj: Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zgadzam się
pixelpixelpixel