Kreatyny

( ilość produktów: 206 )

Kreatyna

Kreatyna to zdecydowanie najpopularniejszy i najbardziej znany suplement w środowisku sportowców. Zażywanie go prowadzi do wzrostu masy mięśniowej, a także poprawy wyników siłowych. Wszystko to dzięki temu, że kreatyna pomaga utrzymać wysoki stan anaboliczny. Zapoznaj się z nasza ofertą i wybierz kreatynę, która będzie dla Ciebie najlepsza.

Co to jest kreatyna?

Kreatyna jest organicznym związkiem, który występuje w mięśniach oraz ścięgnach człowieka. Dostępna jest w postaci suplementów, zarówno w formie sproszkowanej, jak i kapsułkach. Może być również dostarczana z pożywienia – duże ilości kreatyny zawarte są w mięsie wołowym. Regularna suplementacja kreatyną przynosi widoczne poprawy wyników siłowych oraz zwiększa masę mięśniową.

Dzieje się tak, gdyż komórka mięśniowa zostaje lepiej nawodniona, przez co do mięśni dopływa znacznie więcej witamin i minerałów. Dodatkowo kreatyna zwiększa wytrzymałość u osób trenujących, a także wspomaga procesy regeneracyjne. Suplementacja kreatyną zwiększa resyntezę fosfokreatyny w mięśniach, zwłaszcza po wysiłku o dużej intensywności.

Dostępne formy kreatyny:

Monohydrat kreatyny

Jest to najbardziej znana i najpowszechniej stosowana forma kreatyny. Jej działanie polega na przeniesieniu ze sobą dużej ilości wody do tkanki mięśniowej co sprzyja wytworzeniu odpowiedniego środowiska anabolicznego, szczególnie polecana dla początkujących osób które zaczynają dopiero przygodę z suplementacją kreatyny.

Jabłczan kreatyny

Alternatywna forma kreatyny. W tym wypadku działanie kreatyny polega na łączeniu się komórki kreatyny z dwoma, bądź trzema cząsteczkami kwasu jabłkowego, od monohydratu różni ja najbardziej lepsza przyswajalność ponieważ w połączeniu z kwasem jabłkowym nie rozpuszcza się tak szybko w kwasie żołądkowym tylko przenika do dalszych struktur naszego organizmu.

Orotan kreatyny

Tworząc orotan kreatyny naukowcy połączyli cząsteczki kreatyny z kwasem orotanowym, dzięki czemu wyszła im kolejna odmiana kreatyny, gdzie jedna cząsteczka kreatyny połączona jest z trzema cząsteczkami kwasu orotanowego. Kwas ten maksymalizuje stężenie karnozyny w mięśniach i działa troszeczkę inaczej niż w dwóch wyżej wymienionych formach kreatyny. Kreatyna orotan jest szczególnie polecana dla sportowców szukających sposobu na zwiększenie wytrzymałości, a także dla osób chcących budować beztłuszczową masę ciała.

Chlorowodorek kreatyny

Zdecydowanie najlepsza forma kreatyny. Jej poziom wchłanialności jest o 70% lepszy niż w przypadku zwykłej kreatyny. Stosowanie kreatyny może być cykliczne (4-6 tygodnie stosowania, tyle samo przerwy), ale może być również ciągłe (dlaczego rezygnować z efektów, skoro są naprawdę dobre).

Kreatyna – jakie są jej zalety?

Kreatyna zażywana regularnie podczas treningów przyczynia się do wzrostu masy mięśniowej pozbawionej tłuszczu. Dzięki niej tkanki mięśniowe szybciej się regenerują, przez co organizm jest bardziej wydajny, a sprawność fizyczna osoby ćwiczącej jest większa. Nie można jednak podać dokładnego działania kreatyny, gdyż wszystko jest uzależnione od masy, intensywności wysiłku oraz diety osoby trenującej.

Kreatyna - dawkowanie

  • Sposób 1: Dawkowanie kreatyny stale po 10 g dziennie - na przykład 5 g przed treningiem i 5 g po treningu
  • Sposób 2: Faza nasycenia tj.: dawkujemy na początku przez około tydzień po 20 g (w rozłożeniu na 4 porcje po 5 g w ciągu dnia najlepiej co 4 godziny) produktu po czym do końca cyklicznej suplementacji schodzimy do 10 g dziennie
  • Sposób 3: Stosowanie kreatyny tylko w dni treningowe. Dawkujemy kreatynę w dwóch porcjach przed i po treningów. Często spotyka się system 2x 5 g lub 2x 10 g
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
X
pixel