Odżywki i suplementy na masę ( gainery )

( ilość produktów: 149 )

GAINERY czyli odżywki na masę to specjalna grupa produktów spożywczych zawierających odpowiednio dobrane makroskładniki, głównie węglowodany i białko, które odpowiadają za przyrost masy mięśniowej lub za utrzymanie masy na odpowiednim poziomie podczas okresu intensywnych treningów. W wyjątkowych przypadkach można zastosować gainery jako posiłek, jeśli nie ma innej możliwości.

Dostępne odżywki i suplementy diety

Spośród całej gamy odżywek na masę mięśniową dostępnych w naszym sklepie internetowym, każdy znajdzie rodzaj odpowiedni dla swoich potrzeb. Różnią się one przede wszystkim proporcjami makroskładników oraz rodzajem zastosowanych frakcji białek i węglowodanów.

 

Czym są gainery?

Gainery są najważniejszą grupą produktów w dziedzinie suplementacji. Dostarczają one najbardziej potrzebnych składników do pozyskania energii i przybrania masy ciała. Gainer to tak naprawdę skoncentrowana forma posiłku, czyli zamiennik dla osób, które chcą dbać o przestrzeganie i uzupełnianie niedoborów posiłków spowodowanych np. brakiem czasu w pracy.

 

Sprawdź, jakie gainery posiadamy w naszej ofercie

Odżywki na masę mięśniową (gainery) dostępne w naszym sklepie możemy podzielić na:

 

Bulk 50/50

– zawierają unikalny skład białek i węglowodanów , proporcjami zbliżony do 50:50. Dzięki temu zalecane są one głównie osobom o wolniejszym tempie przemiany materii, ponieważ duża zawartość białka przyśpiesza metabolizm, a średnia zawartość węglowodanów sprzyja utrzymaniu beztłuszczowej masy ciała. Dodatkowo odżywki na masę typu Bulk wzbogacone zostały w aminokwasy rozgałęzione BCAA, które przyśpieszają regenerację, oraz zabezpieczają tkankę mięśniową przed jej utratą. Suplementy bogate w witaminy i minerały sprzyjają utrzymaniu organizmu w dobrej kondycji i zdrowiu.

 

Poniżej 20% białka

– przeznaczone głównie dla osób szczupłych, pragnących zwiększyć swoją masę mięśniową. Ze względu na nieco niższą zawartość białka, można stosować o wiele większe porcje, dzięki czemu łatwiej zwiększyć masę ciała. Polecane szczególnie do stosowania w okresie po treningowym w celu jak najszybszego uzupełnienia zapasów glikogenu w mięśniach oraz zabezpieczeniu mięśni przed katabolizmem, a to dzięki wysokiej zawartości aminokwasów rozgałęzionych BCAA.

 

Powyżej 20% białka

– zalecane osobom pragnącym dostarczyć substancji energetycznych w postaci węglowodanów oraz budulca mięśniowego jakim jest białko. Odżywki na masę zawierające powyżej 20% białka znajdują zastosowanie głównie w okresie po treningowym w celu możliwie najszybszego uzupełnienia glikogenu w mięśniach, ale jak najbardziej nadają się one również jako zastąpienie posiłku bogatego w proteiny.

 

Zalety Gainerów:

- łatwy i wygodny sposób dostarczenia dodatkowych kalorii.

- przy stosowaniu po treningu w znaczny sposób przyspiesza regenerację powysiłkową.

- przydatny, gdy nie mamy możliwości skonsumowania zbilansowanego posiłku.

- zwiększa masę mięśniową.

 

Dawkowanie odżywek na masę:

Zgodnie z zaleceniami producenta zawartymi na opakowaniu produktu.


Wysokokaloryczne  suplementy będące mieszaniną dobrej jakości  białek i węglowodanów  są często określane jako gainery. Suplementy te zostały opracowane z myślą o dostarczeniu  wygodnych, smacznych  i szybkich w spożyciu mieszanki  wysokiej jakości białka i  węglowodanów. Powinny  też cechować się  niskiej zawartości tłuszczu, przy  dużej kaloryczności. Podczas procesu  zwiększenia masy mięśniowej ważne jest, aby spożywać dużą ilość kalorii. Może to być bardzo trudne, aby uzyskać taką  ilość kalorii z samego tylko  pożywienia. W tym momencie jest to najlepszy okres na spożywanie tego typu suplementów. 


Podstawowym sposobem użycia gainera  jest czas zaraz po treningu. Jednak  może być z powodzeniem wypity   jako tzw posiłek zastępczy w trakcie dnia np w pracy. Inną alternatywą  jest 1/2  porcji gainera 60 min przed treningiem jako lekkostrawny posiłek przed treningowy. Na co zwrócić uwagę wybierając gainer? Istotna jest w tego typu suplemencie ilość białka w porcji  ( 20-30 % jest optymalna ) oraz  jak najlepsza jakość białka np izolat białka serwatkowego i koncentrat.


Dobrym rozwiązaniem są mieszaniny kilku rodzajów białek co znacznie wydłuża czas dostarczania aminokwasów do krwi . Węglowodany  stanowią  60-65 % tego typu suplementu i powinny  optymalnie  zawierać niewiele cukru, ale przewagę węglowodanów złożonych  ( dekstroza, vitargo , maltodekstryna). Uzupełnieniem powinny być  na pewno jakaś forma   kreatyny .poza tym , BCAA . l-glutamina  MCT. witaminy z grupy B  , oraz  elektrolity. Zawsze tego typu suplementy rozpuszczamy w sporej ilości wody.

Widok gallery
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
X
pixelpixelpixel