Odżywki i suplementy białkowe / wysokobiałkowe

( ilość produktów: 404 )

ODŻYWKI BIAŁKOWE

Odżywki białkowe są preparatami zawierającymi w swoim składzie skoncentrowane frakcje białkowe . Pozwala to w niezwykle smaczny i wygodny sposób uzupełnić braki tego makroskładnika w diecie poprzez suplementy. Jak wiadomo, dieta wysokobiałkowa jest nieodłącznym elementem stylu życia każdego sportowca. Zapoznaj się z naszą ofertą na najlepsze odżywki białkowe na rynku. 

PRZECZYTAJ

Odżywki Białkowe - Rodzaje

Białko stanowi ok. 80 % masy mięśniowej (po usunięciu wody) i jest odpowiedzialne za strukturę i działanie mięśni. Sportowcy  polegają  na suplementach białkowych, które pomagają zoptymalizować rozmiar, siłę i regenerację mięśni.  Jednak nie wszystkie białka są sobie równe.  Warto znać sposób ich klasyfikacji:

  • Koncentraty:  Przetworzone białko w postaci proszku, w zależności od stopnia usunięcia części "niebiałkowych" daje różne rodzaje białka. Koncentraty białkowe zawierają ok. 70-80 %  białka, gdzie pozostałe składniki  to węglowodany, minerały, wilgoć (woda) i tłuszcze. To najbardziej uniwersalny suplement, doskonały dla początkujących na siłowni, oraz dla wszystkich sportowców innych dyscyplin.
  • Izolaty: Białkowe izolaty, są „czystszym „ białkiem , bo  więcej części niebiałkowych usunięto. Zawierają do 90 % białka z mniejszym stopniem niebiałkowych składników odżywczych. Czyli  minimum tłuszczu, cukru i laktozy. To doskonałe rozwiązanie okołotreningowe oraz na okres redukcji.
  • Hydrolizaty: Termin "hydrolizowane białko" odnosi się do częściowo strawionych białek, zawierających polipeptydy. Ten rodzaj suplementu jest naprawdę korzystnym rozwiązaniem dla budowania beztłuszczowej masy mięśniowej. Bardzo dynamicznie i skutecznie dostarcza  aminokwasów oraz peptydów.
  • WielofrakcyjneBiałka wielofrakcyjne są mieszanką różnych frakcji białka, które to uwalniają do krwi aminokwasy w różnym tempie. Odżywki białkowe wielofrakcyjne są zalecane szczególnie do posiłku lub między posiłkami dla utrzymania wysokiego poziomu aminokwasów we krwi.  

Istnieje kilka rodzajów odżywek białkowych, gdzie każda posiada własne, unikalne właściwości, które dają określone korzyści podczas suplementacji.

Białka jajeczne

Białka jajeczne posiadają unikalne frakcje aminokwasów w składzie, zbliżone do aminokwasów, z których zbudowane są ludzkie mięśnie. Odżywki białkowe jajeczne zawierają śladowe ilości węglowodanów i tłuszczy, dzięki czemu szczególnie polecane są osobom zmagającym się z redukcją tkanki tłuszczowej, bądź budującym masę mięśniową. Z białek jajecznych często korzystają osoby uczulone na białka mleka, z których wytwarzane są koncentraty, izolaty i hydrolizaty.

Białka roślinne

Białka roślinne dla sportowców w swoim składzie posiadają śladowe ilości zbędnych węglowodanów i tłuszczy, dlatego polecane są one osobom budującym masę mięśniową i odchudzającym się. Brak zawartości białek zwierzęcych sprawia, że jest to idealny produkt dla wegetarian.

Białka wołowe

Białka wołowe zawierają bardzo wysoką % zawartość protein przy jednocześnie niskiej zawartości węglowodanów i tłuszczów. Posiadają unikalny profil aminokwasowy, dzięki któremu możliwe jest zachodzenie procesów budowy suchej masy mięśniowej i redukcji tkanki tłuszczowej. Białka wołowe są szczególnie wskazane osobom uczulonym na białka mleczne.

Białka serwatkowe (Whey Protein)

Białko serwatkowe powinno to idealny wybór dla początkujących. Jest najpopularniejszym suplementem białkowym, ponieważ wspomaga wzrost mięśni przy jednoczesnej utracie tłuszczu. Białko serwatkowe jest trawione i wchłaniane szybciej niż inne białka, dzięki czemu nadaje się do spożycia bezpośrednio przed i po treningu lub jako szybki posiłek białkowy. Serwatka jest prawdopodobnie najbardziej termogenicznym białkiem, co oznacza, że przyspiesza metabolizm bardziej, niż inne białka. Związane jest to z wpływem serwatki na syntezę białek mięśniowych.

Białko Kazeinowe (Casein)

Kazeina to  główne białko mleka. Wykazuje się wolnym procesem trawienia, szczególnie w porównaniu z serwatką. Kazeina może pozostać w jelitach nawet sześć godzin, zanim zostanie w pełni strawiona i wchłonięta przez organizm. To sprawia, że ten suplement doskonale nadaje się do przedłużonego dostarczania aminokwasów do mięśni np. w nocy.

Dlaczego warto zainwestować w preparaty białkowe?

Preparaty białkowe wspomagają przyrost masy mięśniowej u osób intensywnie uprawiających sport. Zażywając białko w formie odżywki, uzupełnisz swoją dietę w niezbędne proteiny przed i po treningu. Dużą zaletą suplementów białkowych jest to, że są niezwykle łatwe i praktyczne w użyciu. Saszetkę z preparatem możesz mieć zawsze przy sobie i użyć wtedy, kiedy tego potrzebujesz.

Białko w postaci suplementów powinno się stosować po treningu, aby uzupełnić braki i pomóc organizmowi w regeneracji mięśni. Można je również przyjmować na noc w przypadku kazeiny. Spożywanie odżywek białkowych to również dobry sposób na uzupełnienie braków w diecie.

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies.Korzystając nadal z niniejszej strony, w tym klikając lub zamykając ten banner, zgadzają się Państwo na wykorzystanie technologii reklamowych i analitycznych (w tym plików „cookie”) na niniejszej stronie i innych stronach współpracujących z naszymi partnerami. Pamiętaj: Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zgadzam się
pixelpixelpixel