Aminokwasy Wolne

( ilość produktów: 85 )

Aminokwasy Suplementy Diety

Aminokwasy to pewnego rodzaju „cegiełki”, z których zbudowane są tkanki człowieka, w tym białka ustrojowe, czyli również mięśnie. Są one niezbędne do odbudowy ludzkich tkanek, a niektóre z nich przyczyniają się do wzmocnienia układu odpornościowego, czy też do rozpadu komórek tłuszczowych. Aminokwasy stymulują układ hormonalny wykazując silne działanie anaboliczne i antykataboliczne. Jednak najważniejszym zastosowaniem aminokwasów jest zabezpieczanie mięśni przed katabolizmem, co jest niezwykle przydatne w procesie redukcji tkanki tłuszczowej.

Aminokwasy dostępne w naszym sklepie internetowym podzielić możemy na aminokwasy BCAA oraz aminokwasy całodzienne. Krótka specyfikacja dostępna na dole strony.

Aminokwasy - Informacje podstawowe

Aminokwasy w naszym pożywieniu tworzą białko. Kiedy białko ulega strawieniu, jest ono ponownie rozbijane na prostsze formy - aminokwasy, które następnie zostają selektywnie zmienione przez organizm do postaci budulca mięśni. W ten sposób dochodzi do tzw. Anabolizmu mięśni. Można wyróżnić 22 rodzaje standardowych aminokwasów. 

Spośród tych 22 aż 10 uznaje się za niezbędne, co oznacza, że ​​należy dostarczać je wraz z dietą, gdyż organizm samodzielnie ich nie wytwarza a bezwzględnie potrzebuje do prawidłowego funkcjonowania. Obok 10-u podstawowych aminokwasów znajduje się także ok. 12-u nieistotnych aminokwasów oraz cały szereg innych metabolitów sklasyfikowanych jako pochodna podstawowych aminokwasów. Aminokwasy niezbędne nazywane są EAA i muszą zostać dostarczone organizmowi po treningu aby proces regeneracji przebiegł szybko i pomyślnie.

Aminokwasy BCAA:

Branched chain amino acids są aminokwasami egzogennymi, których organizm sam nie potrafi produkować, dlatego należy przyjmować je z zewnątrz. Są niezastąpione podczas procesu redukcji tkanki tłuszczowej, w skuteczny sposób hamują katabolizm mięśniowy, prowadząc przy tym do utrzymania metabolizmu na odpowiednio wysokim poziomie.

BCAA zwiększają wytwarzanie hormonów anabolicznych, w tym hormonu wzrostu oraz pobudzają syntezę białek. Dzięki temu, regularne spożywanie aminokwasów BCAA w ilości nie mniejszej niż 10g na porcję, może spowodować wzrost tkanki mięśniowej oraz szkieletowej, przy jednoczesnym zmniejszeniu tkanki tłuszczowej. BCAA składają się głównie z leucyny (wzmaga anabolizm; hamuje katabolizm), izoleucyny (niezbędny w procesie regeneracji mięśni; pomaga w regulowaniu poziomu cukru we krwi) oraz waliny (stymuluje układ odpornościowy; wpływa na regulację metabolizmu).

Aminokwasy Egzogenne

Aminokwasy egzogenne to idealne produkty do stosowania pomiędzy posiłkami. Organizm co prawda posiada spory zapas aminokwasów endogennych, jednak regularne ich spożywanie pomiędzy posiłkami jest bardzo ważne z punktu widzenia sportowca, ze względu na wzrost zapotrzebowania na nie podczas intensywnego wysiłku fizycznego.

Ponadto spożywanie aminokwasów endogennych przyczynia się do przyśpieszenia tempa regeneracji, hamuje katabolizm jednocześnie stymulując anabolizm, wzmacnia układ odpornościowy oraz stymuluje syntezę kolagenu. Aminokwasy całodzienne dostępne w naszym sklepie wyróżniają się skutecznością działania, wchłanialnością oraz przyswajalnością.

Aminokwasy Endogenne

To rodzaj aminokwasów, które organizm ludzki jest w stanie sam produkować. Jest to np. alanina, glicyna, czy seryna. Jednak w przypadku uprawiania intensywnej aktywności fizycznej, zazwyczaj następuje potrzeba dodatkowej suplementacji także aminokwasów endogennych.

Stosowanie aminokwasów BCAA, egzogennych i endogennych - Korzyści

  • hamują katabolizm - czyli tak na prawdę zapobiegają rozpadowi mięśni, które podczas pracy (wysiłku fizycznego) są nadmiernie narażone na to zjawisko
  • stymulują anabolizm - dokładna odwrotność katabolizmu, pojęcie anabolicznych mięśni jest szeroko kojarzone z kulturystami którzy ćwicząc starają się jak najbardziej rozbudować swoją masę mięśniową i właśnie dzięki aminokwasom można osiągnąć efekt "pobudzenia" mięśni do anabolicznego rozwoju
  • przyspieszają regenerację - jedna z najważniejszych rzeczy stricte połączona z dwoma powyższymi, przede wszystkim skoro aminokwasy hamują rozpad mięśni, a także pobudzają je do wzrostu to musza one mieć czas na ten właśnie wzrost i dzięki przyśpieszonej regeneracji wszystkie te opisane zjawiska przebiegają w sposób harmonijny
  • poprawiają wyniki siłowe - skoro już wiadomo, że pod wpływem aminokwasów mięsień rośnie to większy mięsień może więcej osiągnąć - dzięki czemu rośnie liczba powtórzeń podczas treningu i wielkość obciążenia z jaką możemy sobie poradzić
  • redukują tkankę tłuszczową - skoro już aminokwasy chronią nasze mięśnie to dzięki temu, że nie spalamy ich zbyt dużo to możemy się zabrać za pozbycie się niechcianej tkanki tłuszczowej

Najbardziej niezawodnym sposobem dostarczania określonych aminokwasów jest podawanie ich za pomocą wolnych aminokwasów (taka forma występuje w suplementach aminokwasowych). Wartość wolnych form aminokwasów polega przede wszystkim na tym, że nie wymagają trawienia. 

Są wolne od wiązań chemicznych z innymi cząsteczkami. W związku z tym w organizmie poruszają się szybko, dzięki czemu zostają ekspresowo strawione w żołądku i jelitach.  Następnie są wchłaniane do krwiobiegu w ciągu piętnastu minut. Ta szybka absorpcja pomaga zapobiegać katabolizmowi mięśni.

Widok gallery
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies.Korzystając nadal z niniejszej strony, w tym klikając lub zamykając ten banner, zgadzają się Państwo na wykorzystanie technologii reklamowych i analitycznych (w tym plików „cookie”) na niniejszej stronie i innych stronach współpracujących z naszymi partnerami. Pamiętaj: Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zgadzam się
pixelpixelpixel