Proteiny - Suplementy diety - odżywki - www.musclepower.pl

Białko - podstawowy składnik odżywczy nazywany mianem budulcowym, ze względu na właściwości jakie wykazuje w organiźmie człowieka. Białko zbudowane jest z aminokwasów, których połączenie w odpowiedniej konfiguracji i ilość aminokwasów buduje polipeptydy. Zbudowane są z atomów takich jak: węgiel, siarka, azot oraz wodór. Biaka warunkują szereg procesów metabolicznych, niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Ilość białka w diecie sportowca powinna być uwzględniona pod jego preferencje indywidualne, możliwości enzymatyczne, masę ciała czy sam charakter wysiłku jaki podejmuje na treningach jak i w życiu codziennym. Zarówno nieodpowiednia podaż protein jak i ich nadmiar wiążą sie z przykrymi konsekwencjami, jak osłabienie siły mięśniowej, anemia, upośledzenie odporności, natomiast ich nadmiar może być przyczyną nadmiernej produkcji homocysteiny. Dawkowanie: Dyscypliny siłowe-1,7 - 2,5g na 1kg/masy ciała. Dyscypliny wytrzymałościowe-1,3-2g na 1kg/masy ciała. Osoby nieaktywne-0,8-1,1g na 1kg/masy ciała.
  • facebook
  • googleplus1
  • twitter
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies.Korzystając nadal z niniejszej strony, w tym klikając lub zamykając ten banner, zgadzają się Państwo na wykorzystanie technologii reklamowych i analitycznych (w tym plików „cookie”) na niniejszej stronie i innych stronach współpracujących z naszymi partnerami. Pamiętaj: Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zgadzam się
pixelpixelpixel