Cukry - Suplementy diety - odżywki - www.musclepower.pl

Cukry – inaczej węglowodany. Jest to podstawowy makroskładnik, który dostarcza odpowiedniej energii do prawidłowego funkcjonowania, a także napędza procesy metaboliczne. Podzielić je możemy na cukry złożone i proste. Każde z nich mają swoją odpowiednią funkcję w sporcie, toteż nie ma przewagi jednych nad drugimi.

Cukry proste (pod postacią glukozy, maltodekstryny, carbo) powinny być dostarczane bezpośrednio po treningu siłowym w celu zahamowania katabolizmu treningowego i potreningowego, a także uzupełnienia zapasu uszczuplonego glikogenu. Są one bardzo szybko przyswajalne, dlatego też dostarczają olbrzymią dawkę energii w bardzo krótkim czasie.

Cukry złożone (węglowodany złożone) odpowiedzialne są za długotrwałe uwalnianie energii. Bardzo często wzbogacone są o błonnik, dzięki któremu dochodzi do uniknięcia problemów ze wzdęciami. Spożywanie węglowodanów o długich łańcuchach w sportach siłowych jest bardzo ważne, gdyż wspomagają one rozbudowę masy mięśniowej, a także nadają uczucie sytości.

  • facebook
  • googleplus1
  • twitter
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
X