STRECHING

2020-10-14

STRECHING

STRECHING JEST JEDNĄ Z NAJMNIEJ OBECNYCH I WIDOCZNYCH FORM AKTYWNOŚCI NA SIŁOWNI. OGROMNY BŁĄD, KTÓRY ZDARZA SIĘ POPEŁNIAĆ KAŻDEMU Z NAS. Z DRUGIEJ JEDNAK STRONY ŚWIADOMOŚĆ LUDZI TRENUJĄCYCH JEST TAK DUŻA, ŻE STAŁO SIĘ OCZYWISTOŚCIĄ, ŻE ROZCIĄGANIE JEST ISTOTNE.

PRZEDE WSZYSTKIM STRECHING NIE MA OGRANICZEŃ WIEKOWYCH, RÓWNIEŻ BRAK MU OGRANICZEŃ CO DO DYSCYPLINY SPORTU. WYCHODZĄC POZA AKTYWNOŚCI, ROZCIĄGANIE MOŻE BYĆ JEDYNĄ FORMĄ TRENINGU DLA TYCH, KTÓRZY NIE MAJĄ AKTYWNOŚCI FIZYCZNEJ PODCZAS DNIA. TUTAJ STRECHING BYŁBY NAWET ZALECANY.

Jednak w przypadku grupy osób trenujących sporty siłowe, zastosowanie strechingu jest niezmiernie istotne. Podczas zmagania się z dużymi obciążeniami, mięśnie są poddane mocnym skurczom, które to zbijają przestrzeń między włóknami, tworząc barierę nie do przejścia dla na przykład tlenu czy składników pokarmowych. Dlatego tak istotne jest rozciąganie po treningu - wtedy, kiedy mięśnie wchłaniają najwięcej. Poprzez brak strechingu doprowadzamy do dużych ograniczeń w związku z przyswajalnością.

Nic tak dobrze nie uchroni cię od kontuzji jak odpowiednie przygotowanie mięśni. Przed treningiem należy obowiązkowo zastosować rozciąganie dynamiczne - pozwoli to na przeprowadzenie dobrego i bezpiecznego treningu. Rozciąganie dynamiczne da sygnał naszemu organizmowi o chęci przeprowadzenia treningu, co będzie bodźcem przygotowawczym dla mięśni.

Po zakończonym treningu należy zastosować trening statyczny polegający na spokojnym, ale postępującym rozciąganiu mięśni, aż do momentu bólu i pozostanie w tym miejscu przez kilka sekund.

W przypadku samego rozciągania dużą zaletę stanowi fakt braku konieczności potrzebnych profesjonalnych przyrządów. Również miejsce wykonywanego strechingu jest dla nas obojętne - potrzebujemy tylko około 2 m2 wolnej powierzchni.

Streching sam w sobie nie stanowi wielkiej zagadki. Większość z metod rozciągania dostępnych jest w w internecie. Lecz warto na pierwszą praktykę udać się do trenera, który na pewno posiada wiedzę z wyżej wymienionego zagadnienia. Istotna dla nas jest świadomość rozciąganego mięśnia i ruch jaki należy wykonać, aby dany mięsień aktywować.

WARTO DBAĆ KOMPLEKSOWO

Do prawidłowej pracy mięśni niezbędny jest przede wszystkim potas i magnez, który tak łatwo jest wypukiwany podczas picia kawy.

W mojej suplementacji obecny jest magnez wraz z wapniem, co dodatkowo polepsza strukturę układu kostnego.

Potas nie tylko jest obowiązkowy przy pracy serca i innych mięśni, ale także ma istotny wpływ na gospodarkę wodną. Warto pamiętać o włączeniu potasu do diety.

Podczas dbania o mięśnie warto też zastosować FLEXIT, który będzie dbał o nasze ścięgna i stawy.Produkt niebywale skuteczny, który znalazł już swoich odbiorców w każdym wieku, bez względu na aktywność.

Również sama dieta nie powinna zostać pominięta, jeżeli chcemy bezpiecznie rozciągać swoje mięśnie. Włókna mięśniowe, które są nie prawidłowo odżywione, nie mają tak wysokiej elastyczności. Dieta bogata w warzywa, zbilansowane mikro i makroskładniki pozwolą efektywniej, a co najważniejsze bezpiecznie przeprowadzać strechning

Systematyczność

Tak jak i w przypadku treningu siłowego warto zadbać o systematyczność rozciągania, najłatwiej będzie to przychodzić kiedy streching będzie się odbywał zaraz po zakończonym treningu. W innym przypadku warto również poświęcić oddzielną jednostkę treningową na przeprowadzeniu strechingu całościowego wszystkich mięśni, co na pewno przyniesie nam ich większą funkcjonalność i elastyczność.

Reasumując prawidłowo wykonany i systematyczny streching

  • powiększenie zakresu ruchu w stawach (dużo lepsza efektywność treningu),
  • wzmocnienie ścięgien (przyrost siły),
  • znaczne polepszenie pracy ukrwienia mięśni, co z kolei sprawia, że więcej tlenu i substancji odżywczych trafia do mięśni i umożliwia ich szybszą regenerację,
  • rozluźnienie mięśni po treningu
  • uniknięcie niebezpiecznych kontuzji (takich jak naciągnięcia i zerwania ścięgien)
  • powiększenie możliwości motorycznych organizmu (streching znacznie zwiększa naszą wytrzymałość i kondycję)
Polecane
K+ - Potas - 90caps Promocja Polecany
K+ - Potas - 90capsWitaminy i minerały
69,00 zł3450 pkt.
Calcium and Magnesium - 100tabs
Calcium and Magnesium - 100tabsWitaminy i minerały
42,06 zł2103 pkt.
Flexit Drink - 400g Promocja Polecany
Flexit Drink - 400gRegeneratory Stawów
40,97 zł42,90 zł2048.50 pkt.
 Flexit Drink Gold - 400g Promocja Polecany
Flexit Drink Gold - 400gRegeneratory Stawów
51,99 zł2599.50 pkt.
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies.Korzystając nadal z niniejszej strony, w tym klikając lub zamykając ten banner, zgadzają się Państwo na wykorzystanie technologii reklamowych i analitycznych (w tym plików „cookie”) na niniejszej stronie i innych stronach współpracujących z naszymi partnerami. Pamiętaj: Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zgadzam się
pixel