REGENERACJA NA CO DZIEŃ

2020-10-16

REGENERACJA NA CO DZIEŃ

Profesjonalne podejście do sportu niekoniecznie wiąże się z wykonywaniem go zawodowo. Ciężkie treningi, dieta, wspomaganie metaboliczne, liczne wyzwania, konfrontacje czy też zawody na poziomie semi-pro. Wszystko to połączone jest w jedną całość z życiem zawodowym, a nawet rodzinnym. Ogólny pęd, natłok wydarzeń. Dynamika obciążeń psychicznych jak i fizycznych. Ciśnienie, napięcie, stres – aż w końcu należy zadać sobie pytanie: jak żyć aby dalej być skutecznym, zmotywowanym, produktywnym, silnym i pełen energii?

Regeneracja to słowo klucz. Wydawać by się mogło, że jest to sprawa dość oczywista jak i dobrze znana wszystkim. Przecież każdy z nas codziennie odbywa proces regeneracji poprzez systematyczne oddanie się beztroskiemu snu. Czy to wszystko na co możemy liczyć względem naszej regeneracji? Czy sen jest wystarczający do pełnego procesu odnowy? Jak się ratować, aby przywrócenie pełnej witalności przebiegało szybciej, zwłaszcza po mocnych treningach? Przede wszystkim należy zadać pytanie: czy istnieje jakaś „magiczna” suplementacja, mająca na celu wspomaganie w walce o szybszą i skuteczniejszą regenerację?

REGENERACJA MIĘŚNI – JAKIE WITAMINY MINERAŁY?

Powszechnie wiadomo, że niezbędne do prawidłowego funkcjonowania naszych mięśni są w pierwszej kolejności magnez i potas. Co więc z resztą witamin i minerałów? Czy ich suplementowanie jest zupełnie obojętne dla naszego ustroju? Oczywiście, że nie. Organizm ludzki jest skomplikowany, ale i precyzyjnie zbudowany – na tyle precyzyjnie, na ile w ogóle jest to możliwe. Układ mięśniowy nie jest oddzielnym samoistnym mechanizmem, który działa w oparciu tylko o własne „paliwo”. Warto o tym pamiętać.

Organizm wysyła setki sygnałów do poszczególnych ośrodków, które pracują zależnie lub synergicznie względem siebie. W układzie mięśniowym faktycznie dużą rolę odgrywa Magnez i Potas, ale nie należy zapominać o rozbudowaniu suplementacji choćby o witaminy z grupy B, które skutecznie panują nad metabolizmem, co w efekcie pozwala na lepsze odżywienie mięśni i szybszą regenerację. Wybieranie witamin i minerałów z dominacją tych, które w rzeczywistości mają wspomóc dany obszar, rzeczywiście ma sens.

Warto jednak pamiętać o dodatkowym suplementowaniu kompleksów witaminowo-mineralnych. Chrom, jod czy selen nie tylko będą pomocne jako minerały w naszym ustroju, ale podczas częstego treningu staną się one wręcz niezbędne. Na co zwrócić szczególną uwagę podczas wyboru produktów witaminowych? Przede wszystkim istotne jest dobieranie suplementów indywidualnie do swoich potrzeb – w odpowiedzi na to, czego właśnie nasz organizm potrzebuje najbardziej.

REGENERACJA PO TRENINGU – CO BRAĆ?

Gdyby wysiłek fizyczny był jedynym stresorem w naszym życiu, można by było się pokusić o stwierdzenie, że żyjemy w raju. Jednak każdy z nas wie, że czynników stresogennych jest znacznie więcej. Dla przykładu, gdy rano ćwiczymy, warto zadbać o to, by poziom hormonu stresu (kortyzolu) spadł w ciągu dnia. Należy pamiętać, że każdy długotrwały wysiłek naraża nas na stres oksydacyjny. Wysiłek, a raczej trening jest sytuacją, która obywa się w oparciu o naszą kontrolę. Wysiłek jest wywoływany i w odpowiednim momencie przerywany.

Po treningu należy wykonać jeszcze trudniejszą część pracy, czyli panować nad własnymi nerwami lub po prostu nie doprowadzać do zdenerwowania. Pomagają w tym techniki medytacyjne czy też po prostu wewnętrzna rozmowa z samym sobą. Nerwy i stres po treningu doprowadzają do kolejnego spięcia czy też napięcia mięśniowego. Wiele z naczyń krwionośnych obkurcza się, przez co tlen i składniki odżywcze z większym trudem napływają do mięśni.

Kolejnym niezbędnym do wykonania krokiem jest zastosowanie aminokwasów BCAA, które nie tylko są oczywistym regeneratorem, ale także genialnie sprawdzają się jako paliwo uzupełniające podczas aktywnego dnia np. w pracy. Sam proces regeneracji nie zatrzymuje się po jednej, czy dwóch godzinach po zakończeniu treningu. Warto o tym pamiętać.

REGENERACJA – SEN I SAUNA

Rozszerzenie spektrum regeneracji o inne formy, które mają się temu przysłużyć, jest jak najbardziej wskazane. Myśląc logicznie, w momencie zwiększania intensywności treningów; sięgania po większe ciężary, włączania nowych, trudnych dyscyplin i wydłużania czasu treningów, organizm wymusza na nas potrzebę odbycia dłuższej regeneracji.

Form tych jest coraz to więcej. Poczynając od sposobów utrzymania higieny i odpowiedniego czasu snu, a kończąc na komorach tlenowych czy też floatingu. Po drodze jednak napotykamy na chyba najbardziej spopularyzowaną formę regeneracji – mowa o sesjach odbywanych w saunach. Genialne, proste i tanie. Jednak i w tym wypadku nie należy przesadzać – zwłaszcza, że nie każdy organizm dobrze reaguje na wizytę w saunie.

Odwiedziny w saunie nie są zalecane po ciężkich treningach siłowych, czy też innych treningach wydolnościowych. Odwiedzanie sauny bezpośrednio po treningu może wywołać więcej komplikacji, niż korzyści. Tym samym warto przekonać się do umiarkowanego korzystania z tej formy Spa, a co najważniejsze do odbywania seansów zaplanowanych w inne niż dni treningowe.

Polecane
Vitamin B-100 - 100veg caps. (wegańskie kapsułki)
Vitamin B-100 - 100veg caps. (wegańskie kapsułki)Witaminy i minerały
67,35 zł3367.50 pkt.
Magnesium 250mg - 100caps
Magnesium 250mg - 100capsWitaminy i minerały
20,36 zł1018 pkt.
Selen 200IU - 50vtabs
Selen 200IU - 50vtabsWitaminy i minerały
81,82 zł4091 pkt.
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies.Korzystając nadal z niniejszej strony, w tym klikając lub zamykając ten banner, zgadzają się Państwo na wykorzystanie technologii reklamowych i analitycznych (w tym plików „cookie”) na niniejszej stronie i innych stronach współpracujących z naszymi partnerami. Pamiętaj: Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixel