Witamina E

( ilość produktów: 12 )

Witamina E

Witamina E tak samo jak na przykład witamina K, D czy A nie jest jedną cząsteczką, a grupą związków. Dlatego mówiąc o witaminie E, wspominamy cały zbiór związków chemicznych o nazwie tokoferole oraz tokotrienole. Mają one bardzo duże znaczenie w prawidłowym funkcjonowaniu organizmu człowieka, bowiem prawie każdy związek znajduje się w większości ważniejszych narządach ludzkich.

Rola witaminy E w organizmie człowieka

Antyoksydant Witamina E wraz z witaminą A, C ,D oraz z cynkiem i selenem daje nam prawdziwą kombinację zwalczającą wolne rodniki. Dzięki tej właściwości antyoksydacyjnej ograniczamy znacząco ryzyko wystąpienia wielu chorób takich jak na przykład : miażdżyca, choroby serca, udar mózgu, nowotwory, cukrzycy. Zapobiega ono również procesy starzenia się organizmu. Znacząco wzmaga odporność. Słownik tematyczny. Biologia cz. 1. Warszawa:PWN, 2011, s. 176.ISBN 978-83-01-16529-1.

Płodność Witamina E konieczna jest przy prawidłowym procesie produkcji spermy. Gdy mężczyzna cierpi na niedobór tej witaminy jego plemniki są o niskiej jakości, bez witek i są bardzo mało ruchliwe. Długotrwały deficyt witaminy E może prowadzić do bezpłodności

Wydolność Idealna dla osób uprawiające wszelakie sporty, ponieważ witamina E zwiększa wydolność komórek mięśniowych i utrzymuje na wysokim poziomie poprzez wspomaganie procesu oddychania komórek.

• Gospodarka cukrowa Witamina E poprawia funkcjonowanie wydzielania insuliny, dzięki czemu jest niezbędna przy normalizowaniu poziomu glukozy we krwi

W trakcie ciąży Niedobór witaminy w okresie ciąży może spowodować złe samopoczucie ciężarnej ( rozdrażnienie, osłabienie, brak koncentracji), pogorszenie wzroku oraz trudniejsze gojenie się ran. Natomiast nadmiar tej witaminy może być równie szkodliwe. Może mieć wpływ na nieprawidłowy rozwój płodu. Dlatego też każda suplementacja podczas ciąży powinna być skonsultowana z lekarzem prowadzącym.

• Młodość Witamina E określana jako witamina młodości, skutecznie opóźnia proces starzenia się skóry. Swymi właściwościami przeciw-utleniającymi likwiduje wolne rodniki , które są winne za niedoskonałości skóry oraz powstawanie zmarszczek. Dodatkowo doskonale odżywia i nawilża skórę. Jest bardzo często używana do tworzenia dermokosmetyków. Lupo MP. Anti oxidants and Vitamins in Cosmeti cs. Clin Dermatol 2001; 19(4): 467-73

Naturalne źródła witaminy E

Podstawowym żywieniowym źródłem witaminy E są oleje roślinne, ziarna słonecznika, migdały, orzechy laskowe, szpinak, kapusta, pietruszka, brokuły, dynia, pomidor, papryka. Inne źródła: awokado, żółtka jaj, mango, pieczywo razowe, grube kasze, kiwi.

Zapotrzebowanie dzienne witaminy  E

Mężczyźni – 10 mg/d (15 j.m.) Kobiety – 8-10 mg/d (12 j.m.) Okres ciąży – 10-12 mg/d Okres laktacji – 11-14 mg/d Osoby starsze (powyżej 60 lat) 10mg Przechowywać w miejscu niedostępnym dla małych dzieci. Przechowywać w miejscu suchym    w temperaturze pokojowej w szczelnie zamkniętych opakowaniach.  

Widok gallery
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
X
pixelpixelpixel