Cynk - co nam daje?

2020-04-03

CYNK

Cynk jest jednym z niezbędnych minerałów, który prowadzi do prawidłowego funkcjonowania ludzkiego organizmu. Ze względu na to, że minerał ten jest obecny w około 200 aktywnych enzymach ma on znaczącą rolę na wszystkie podstawowe procesy życiowe i pozwala na utrzymanie dobrej kondycji zdrowotnej.

ROLA CYNKU W ORGANIZMIE CZŁOWIEKA

Odporność

Cynk przyczynia się do prawidłowego funkcjonowania układu immunologicznego. Odpowiednia podaż tego minerału buduje odporność ludzkiego organizmu, dlatego też jeżeli często łapią Cię przeziębienia może to oznaczać jego niedobór.

Mineralizacja kości i zębów

Cynk pomaga w utrzymaniu zdrowych kości i zębów. Jest niezbędny przy zachowaniu odpowiedniej ich gęstości. Znaczny niedobór może prowadzić do osteoporozy..

Płodność

Cynk ułatwia utrzymanie prawidłowej płodności i odpowiednich funkcji rozrodczych. Pomaga w utrzymaniu prawidłowego poziomu testosteronu we krwi oraz zwiększa produkcję plemników.

Prawidłowy metabolizm składników odżywczych

Minerał ten przyczynia się do utrzymania prawidłowego metabolizmu makroskładników odżywczych. Pomaga w utrzymaniu prawidłowego metabolizmu węglowodanów, kwasów tłuszczowych oraz witaminy A. Jest niezbędny przy właściwej syntezie białka.

Wygląd

Znacząco wpływa na wygląd włosów- hamuje wypadanie oraz rozdwajanie się końcówek. Niedobór tego minerału może doprowadzić do utraty owłosienia, zapalenia skóry, trądzik, łuszczyco-podobnych zmian skórnych. Minerał ten pomaga zachować zdrowe, piękne paznokcie.

Praca mózgu

Cynk utrzymuje prawidłowe funkcje poznawcze. Dzieci z niedoborem cynku rozwijają się wolniej niż rówieśnicy.

Wzrok

Jest niezbędny przy utrzymaniu prawidłowego widzenia. Z powodu braku odpowiedniej podaży minerału u osób dorosłych może wystąpić kurza ślepota.

ŹRÓDŁO CYNKU W POŻYWIENIU

Cynk w większości dostarczany jest z pożywieniem, chociaż nie zawsze jest to wystarczające i wtedy właśnie warto suplementować minerał. Najbogatszymi produktami w cynk są: małże, orzechy, produkty zbożowe, wątróbka, wołowina, pestki dyni, sezam, migdały

DZIENNE ZAPOTRZEBOWANIE CYNKU

Minimalne dzienne spożycie cynku to 5mg. Zalecana dawka to 15-25g na dzień.

CO POWODUJE OBNIŻENIE POZIOMU CYNKU W ORGANIZMIE

Regularne spożywanie wybranych leków, tabletek antykoncepcyjnych oraz nadmierne picie alkoholu może powodować obniżenie poziomu cynku w ludzkim organizmie. Suplementy diety nie mogą być stosowane jako substytut zróżnicowanej diety.

Polecane
Zinc Gluconate 25mg - 100tabs Promocja Przecena
Zinc Gluconate 25mg - 100tabsWitaminy i minerały
18,75 zł562.50 pkt.
Zinc 50mg - 250tabs Polecany
Zinc 50mg - 250tabsZdrowie i uroda
42,31 zł1269.30 pkt.
Multi Mineral Chelate - 90caps. Promocja Polecany
Multi Mineral Chelate - 90caps.Witaminy i minerały
59,00 zł1770 pkt.
Cynk 25mg - 60caps - WYPRZEDAŻ Promocja Przecena
Cynk 25mg - 60caps - WYPRZEDAŻWitaminy i minerały
7,99 zł24,90 zł239.70 pkt.
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies.Korzystając nadal z niniejszej strony, w tym klikając lub zamykając ten banner, zgadzają się Państwo na wykorzystanie technologii reklamowych i analitycznych (w tym plików „cookie”) na niniejszej stronie i innych stronach współpracujących z naszymi partnerami. Pamiętaj: Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zgadzam się
pixel