Żeń-szeń (Panax ginseng)

( ilość produktów: 8 )

Żeń-szeń to roślina od wieków wykorzystywana w medycynie naturalnej na Dalekim Wschodzie. Jest ziołem znanym już od ponad 4000 lat. Pod względem zdrowotnym, żeń-szeń jest lekiem ziołowym, który nie ma sobie równych. Obecnie za najskuteczniejszy uważa się żeń szeń amerykański.

Panax ginseng – lek na wszystko

Żeń szeń jest uważany za naturalne lekarstwo na niemal wszystkie schorzenia. Wpływa między innymi na prawidłową pracę układu nerwowego, hormonalnego, immunologicznego oraz sercowo-naczyniowego. Botaniczna nazwa tej rośliny to Panax Ginseng. Panax znaczy panaceum, czyli lek na wszystko. Ginseng to korzeń-człowiek. Z tego powodu żeń szeń nierzadko jest nazywany korzeniem życia, wszechlekiem, boskim zielem, cudem świata, solą ziemi czy korzeniem-piorunem. Żeń-szeń występuje w ponad 20 gatunkach. Najpopularniejsze rodzaje to żeń szeń syberyjski, żeń szeń koreański, żeń szeń indyjski i amerykański.

Właściwości Żeń szenia

Najważniejszą częścią rośliny stosowaną w leczeniu jest korzeń. Korzeń żeń szenia jest przede wszystkim adaptogenem. Zioła adaptogenne pomagają radzić sobie ze stresem psychicznym, fizycznym i środowiskowym, na jakie jesteśmy narażeni każdego dnia. Żeń-szeń poprawia nastrój, samopoczucie, dodaje energii i siły. Wpływa na pamięć, sprawność umysłową i zdolność koncentracji. Mówi się również, że żeń-szeń odmładza, ponieważ poprawia wygląd skóry i pomaga zmniejszyć zmarszczki.

Żeń-szeń – działanie

Działanie żeń-szenia jest zależne od zawartości ginsenozydów – saponin triterpenowych. Różnią się one budową i można je zaliczyć do 3 różnych typów: dammaranu, kwasu oleanolowego oraz ocotillu. Różne gatunki z rodzaju ginseng może charakteryzować inne działanie. Oprócz ginsenozydów żeń szeń zawiera mikroelementy (mangan, miedź, kobalt, aren i wanad), witaminy (C, E oraz witaminy z grupy B), pliacetyleny, związki fenolowe, fitosterole, olejek eteryczny oraz cukry.

Jak dawkować Zeń szeń

Na rynku jest dostępnych wiele suplementów diety zawierających żeń-szeń. Cena to nie jedyny czynnik, który odróżnia te preparaty. Ekstrakt z żeń-szenia występuje zwykle w postaci płynu lub w formie tabletek czy kapsułek. Żeń-szeń w płynie charakteryzuje się większą biodostępnością – jest lepiej wchłaniany przez organizm. Żeń-szeń w tabletkach należy spożywać zgodnie z zaleceniami producenta – zwykle jest to 1 tabletka/kapsułka na dobę. Dzienna dawka żeń-szenia powinna utrzymywać się na poziomie 200-400 mg. Należy jednak pamiętać, aby po trzech miesiącach stosowania zrobić 4 tygodnie przerwy od suplementacji żeń-szenia. Opinie specjalistów potwierdzają, że codzienne stosowanie bez przerwy może spowodować zaburzenia funkcjonowania różnych narządów. Zbyt wysokie dawki żeń-szenia mogą przynieść nieprzyjemne skutki uboczne. Jednak żeń-szeń stosowany zgodnie z zaleceniami lekarza lub specjalisty ma wiele prozdrowotnych właściwości, które są nieocenione. Suplementacja żeń-szeniem to idealne uzupełnienie zbilansowanej diety – wspólnie zapewniają doskonałą homeostazę organizmu.

Widok gallery
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies.Korzystając nadal z niniejszej strony, w tym klikając lub zamykając ten banner, zgadzają się Państwo na wykorzystanie technologii reklamowych i analitycznych (w tym plików „cookie”) na niniejszej stronie i innych stronach współpracujących z naszymi partnerami. Pamiętaj: Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixel