Z CYKLU: SIERGIEJ OPOWIE #1 JAK TRENUJĘ BRZUCH?

2020-08-24

Z CYKLU: SIERGIEJ OPOWIE #1 JAK TRENUJĘ BRZUCH?

NIE MA CO UKRYWAĆ, PRZYSŁOWIOWY SZEŚCIOPAK STAŁ SIĘ SYMBOLEM PERFEKCYJNEJ SYLWETKI FITNESS’U. DOBRZE ZBUDOWANY BRZUCH Z PEŁNYMI ZARYSAMI MIĘŚNI SKOŚNYCH PLUS BARDZO NISKI POZIOM TKANKI TŁUSZCZOWEJ DAJE EFEKT, ZA KTÓRYM OGLĄDA SIĘ KAŻDY. W DZISIEJSZEJ KULTURZE FITNESS ESTETYKA STAJE NA PRZEDZIE, PODCZAS GDY OGROMNE NAPOMPOWANE MIĘŚNIE OBECNE JESZCZE W WIELU ODŁAMACH KULTU, SCHODZĄ POWOLI W MAŁE ZAMKNIĘTE KRĘGI FANATYKÓW.

PONIŻEJ POSTARAM SIĘ PRZYTOCZYĆ PARĘ KLASYCZNYCH ZAPYTAŃ ZWIĄZANYCH Z TRENINGIEM BRZUCHA, Z KTÓRYMI SPOTYKAM SIĘ PODCZAS PRACY TRENERA.

1. CO ZROBIĆ, ŻEBY MIEĆ TAKI BRZUCH JAK TY?

To pierwsze ogólne pytanie, które słyszę, kiedy jestem na etapie redukcji i mogę się pochwalić naprawdę dobrą formą. Na początku warto się skupić na najważniejszym. Dieta. Powstało powiedzenie, które głosi „brzuch to się robi w kuchni”. Proszę uwierzcie mi, że nie ma nic bardziej prawdziwego jak sens tych słów.

Tylko zbilansowana dieta, czyli mądre i przemyślane odżywianie które prowadzi do redukcji tkanki tłuszczowej jest w stanie doprowadzić do odkrycia mięśni brzucha. Które nota bene ma każdy z nas. Moim zdaniem około 60 do 70% formy, którą chcemy zrobić, robimy w „kuchni”

2. NIE ROBIĘ ĆWICZEŃ AEROBOWYCH, CZY SPALĘ TŁUSZCZ I BĘDĘ MIAŁ WIDOCZNY BRZUCH?

Na samym początku warto zwrócić uwagę na pomocny kalkulator tj. 220-wiek x 0,6 i 220-wiek x 0,7. Wynik z pierwszego działania jest dolną granicą pulsu, a z drugiego górną granicą pulsu w jakim powinniśmy robić trening, aby być pewnym, że spalamy tkankę tłuszczową. Widełki te pozwolą nam kontrolować spalanie i nie wychodzić poza nie, chyba że zależy nam na pracy nad kondycją naszego ustroju. Mając już świadomość pulsu możemy przyjść na siłownie i nawet spacerować pomiędzy maszynami…co ja mówię?

DOKŁADNIE TAK, JEŻELI JESTEŚ W STANIE ROBIĆ TRENING SIŁOWY, IŚĆ NA SPACER, GRAĆ W TENISA CZY SKAKAĆ W MIEJSCU, ALE UTRZYMYWAĆ WARTOŚĆ PULSU W DANYM ZAKRESIE TO NA PEWNO NIE MUSISZ TEGO CZASU SPĘDZAĆ NA BIEŻNI CZY INNYM ROWERKU.
Z uwagi na to że trening aerobowy jest najłatwiejszym sposobem (przynajmniej dla mnie) do utrzymania stałego i stabilnego pulsu odpowiadającego spalaniu tłuszczu, jest to dla mnie najlepsza forma ruchu aby odkryć swój szcześciopak.

3. ILE RAZY W TYGODNIU MAM TRENOWAĆ BRZUCH?

Moje ulubione pytanie. Czerpię tutaj przyjemność z miny osoby pytającej, kiedy odpowiadam, że mój trening brzucha ogranicza się do 1 treningu na okres miesiąca. Prawdą jest to, że kiedyś przez długi okres czas katowałem brzuch ok 2-3 razy w tygodniu, co dało mi zbudowanie naprawdę obfitego mięśnia, jeżeli patrząc tu tylko na objętość. Efekt jakim dysponuje dziś jest powodem nie rozbudowanych mięśni, ale głównie jak już wcześniej wspomniałem - niskiego poziomu tkanki tłuszczowej. Bo co z tego, że umięśniony brzuch jak pod wielką warstwą tłuszczu. Tym samym przy pracy nad brzuchem zalecam umiar i roztropność. Co gorsza, w przypadku dużej warstwy tłuszczu na brzuchu i przy tym budowaniu mięśni brzucha jednocześnie. Powstaje efekt wypchnięcia brzucha, finalizując to jaki jeszcze większy „bęben”.

Brzuch aktywny częściej niż myślisz

Osobiście wypracowałem sobie łaskę, jeśli można tak to nazwać - trenowania brzucha rzadziej niż inni. Z uwagi na to, co wspominałem wcześniej, czyli rozbudowane mięśnie, trening aerobowy w pulsie, który jest obecny minimum 3 razy w tygodniu, ale przede wszystkim z uwagi na to, że brzuch aktywowany praktycznie przy większości ćwiczeń siłowych jakie wykonuję. Mięśnie brzucha mają ogromną rolę stabilizacyjną dla naszej konstrukcji. Podczas np. ćwiczeń na mięśnie grzbietu naszego mięśnie brzucha niczym kaftan bezpieczeństwa spinają nasz korpus. Trzymając i stabilizując całą sylwetkę, odciążając tym samym układ kostny. Drugą kwestią jest umiejętność i świadoma aktywacji mięśni brzucha. Podczas treningu, ale jak już często przywykłem powtarzać, łatwiej izolować i aktywować mięśnie, które już są rozwinięte niż te, które dopiero rozwijamy.

Wynik to efekt wielu składowych

Możemy zadać sobie pytanie, dlaczego tak mało osób może pochwalić się pięknym, czystym, gęstym brzuchem? Dlaczego robi na nas to dalej tak ogromne wrażenie, kiedy widzimy osobę o takiej budowie? No właśnie dlatego, że wynik jest uzależniony od bardzo ciężkiej pracy, a na samą pracę składa się wiele składowych. Tutaj już nie ma przypadków, nie ma miejsca na niedociągnięcia czy na nieświadome ruchy. Perfekcja rządzi się swoimi prawami, a prawa należy przestrzegać, szczególnie kiedy mówimy o prawach natury, a my sami nie jesteśmy niczym innym jak częścią naszej natury i świata.

Polecane
Show Time 3.0 - 360g Promocja Polecany
Show Time 3.0 - 360gOdżywki około treningowe
99,00 zł2970 pkt.
SlimFlow - 60caps Promocja Bestseller
SlimFlow - 60capsDieta i odchudzanie
48,00 zł99,00 zł1440 pkt.
Tribulus - 90caps Promocja Polecany
Tribulus - 90capsTribulus i pochodne
69,00 zł2070 pkt.
Cutting Edge - 2x 120tabs Promocja Polecany
Cutting Edge - 2x 120tabsDieta i odchudzanie
78,47 zł2354.10 pkt.
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies.Korzystając nadal z niniejszej strony, w tym klikając lub zamykając ten banner, zgadzają się Państwo na wykorzystanie technologii reklamowych i analitycznych (w tym plików „cookie”) na niniejszej stronie i innych stronach współpracujących z naszymi partnerami. Pamiętaj: Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zgadzam się
pixel