Zapisz na liście zakupowej
Stwórz nową listę zakupową

Moja pierwsza dieta - z Muscle Power to prostsze niż myślisz!

Zapewne wielu z Was, czytających ten wpis, stosowało przynajmniej raz w życiu dietę. Nieważne czy był to okres 48 godzin, czy też 48 miesięcy. Faktem jest jednak to, że dążyliście do zmian dzięki którym poczujecie się lepiej, a Wy sami odczujecie komfort fizyczny i psychiczny.




Niestety część osób nie odniosła zamierzonego celu ? każdemu się zdarza, jednakże nie załamujcie rąk, gdyż nie ma rzeczy niemożliwych, a niepowodzenia wiążą się przede wszystkim ze złych założeń dietetycznych, braku określonego działania, złego zapotrzebowania kalorycznego, czy z doboru nieodpowiednich suplementów. Aby rozwiązać ten problem, postanowiłem przedstawić krok po kroku, co należy zrobić, żeby dana sytuacja już nigdy się nie powtórzyła.

Krok Pierwszy ? ustalenie zapotrzebowania kalorycznego


Musimy obliczyć zapotrzebowanie kaloryczne, jakie mamy w ciągu dnia. Jak łatwo się domyślić, kaloria jest energią która zostaje spalona, nie tylko podczas wysiłku, ale podczas każdej czynności, którą wykonujemy w ciągu dnia ? nawet odpoczynku (jednym z produktów, który wzmaga spalanie kalorii jest Black Bombs).


Sposobów liczenia dziennego zapotrzebowania jest na prawdę sporo, ja chciałbym przedstawić Wam ten, którego dokładność jest największa:

Całkowita przemiana materii ? CPM = BMR + TEF + TEA + NEAT:

BMR ? podstawowa przemiana materii:

a. Mężczyźni:
BMR = (9.99 * waga [kg]) + (6.25 * wzrost [cm]) ? (4.92 * wiek) + 5
b. Kobiety
BMR = (9.99 * waga [kg]) + (6.25 * wzrost [cm]) ? (4.92 * wiek) ? 161

TEF ? efekt termiczny pożywienia:

TEF = BMR * 0.1

TEA ? kalorie, które zostają spalone podczas aktywności fizycznej:

a. Niewielki bądź średni wysiłek:
TEA = BMR * 0.3
b. Duży wysiłek:
TEA = BMR * 0.5

NEAT ? pozostałe kalorie:

a. Osoby początkujące: 300 kcal
b. Średnio-zaawansowani oraz zaawansowani: 400 kcal

Jeśli Wasz bilans kaloryczny jest ujemny oraz potrzebujecie zgubić kilka dodatkowych kilogramów, to warto zainteresować się produktem Iron Horse - Burn & Shape.



Krok Drugi - Cel

Kiedy obliczyliśmy już nasze zapotrzebowanie, warto się zastanowić, czego od siebie oczekujemy. Czy może interesuje nas redukcja tkanki tłuszczowej, czy może jednak zwiększenie masy mięśniowej?

a. W przypadku odchudzania ? od CPM odejmujemy 25% wartości wyniku,
a. W przypadku budowy mięśni ? do CPM dodajemy 25% wartości wyniku.

W taki o to prosty sposób obliczyliśmy nasze zapotrzebowanie kaloryczne w zależności od wymagań. Warto również dodać, że aby uniknąć rozbudowy masy tłuszczowej należałoby się zaopatrzyć w kwas linolowy - CLA, który odpowiedzialny jest za hamowanie wzrostu komórek tłuszczowych. Jednym z takich produktów jest CLA+Green Tea plus L-Carnitine marki Olimp.




Krok Trzeci ? Obliczenie białek, tłuszczy i węglowodanów w diecie

Białka:
Z racji tego iż należymy do osób aktywnych, należy dostarczyć minimum 2 do 2.5 grama na kilogram masy ciała pełnowartościowego białka. Mogą to być mięsa, ryby, jaja. Nie wliczamy do tego białek roślinnych.
Należy pamiętać, że 1 g białka = 4 kcal.
2 ? 2.5 * waga [kg] = Liczba gram białka.

Liczba gram białka * 4 kcal = Kcal.

Tłuszcze:
Ich zawartość powinna stanowić ok. 20 ? 25% CPM.
W tym przypadku jeden gram tłuszczu to aż 9 kcal.

CPM * 20 ? 25% = Kcal.
Kcal / 9 kcal = Liczba gram tłuszczu.

Węglowodany:
Wypełniają one całą resztę kalorii (1 g = 4 kcal), czyli:

Kcal węglowodanów = CPM ? Kcal białka ? Kcal tłuszczu.
Kcal / 4 kcal = Liczba gram węglowodanów.




Mając odpowiednio wyliczone makroskładniki, dzielimy je na 6 posiłków (może być więcej, może być mniej, wszystko zależne jest od liczby godzin snu). Ilość białek, tłuszczy oraz węglowodanów powinna zostać podzielona równo na każdy posiłek.
A więc udało się. Twoja pierwsza dieta została ułożona. Życzę wszystkim przede wszystkim wytrwałości w dążeniu do celu. Pamiętajcie! Dieta nie może być nudna ani monotonna. Jeśli zadbacie o to, aby Wasze posiłki były zróżnicowane i apetyczne, jestem przekonany, że pozostaniecie przy niej bardzo długo i będzie ona nieodzowną częścią Waszego życia. Warto również nadmienić, że aby uzyskać jak najlepszy efekt niezbędne będzie zastosowanie suplementów redukujących tkankę tłuszczową oraz podnoszących termogenezę, jak Hydroxycut.

Polecane

Oszczędzasz34,10 zł
USA LABS Cutting Edge - 120tabs

USA LABS Cutting Edge - 120tabs

89,00 zł54,90 zł2745 pkt.
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies.Korzystając nadal z niniejszej strony, w tym klikając lub zamykając ten banner, zgadzają się Państwo na wykorzystanie technologii reklamowych i analitycznych (w tym plików „cookie”) na niniejszej stronie i innych stronach współpracujących z naszymi partnerami. Pamiętaj: Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixel