CZY SUPLEMENTACJA KREATYNĄ JEST DLA WSZYSTKICH?

2020-11-02

CZY SUPLEMENTACJA KREATYNĄ JEST DLA WSZYSTKICH?

Warto dowiedzieć się, czy suplementacja kreatyną jest dla wszystkich? W artykule poruszono temat młodych sportowców, którzy chcieli rozpocząć używanie kreatyny, ale nie są pewni, czy to na pewno dla nich. Przybliżony zostaje temat negatywnych skutków stosowania tego składnika i rady odnośnie rozpoczęcia cyklu kreatynowego. Rozwiano również popularne mity krążące wokół suplementu i ich źródeł.

Kreatyna jest jednym z najpopularniejszych suplementów. Wysoka dostępność i popularność przysłużyły się stworzeniu wielu obiegowych opinii na jej temat, od tych pozytywnych po negatywne. Dziś w sklepach z suplementami możemy odnaleźć produkty tylko o wysokiej jakości, których skład dopuszczony do sprzedaży nie powinien zaszkodzić żadnej osobie, która zdecyduje się go zastosować.

Lecz czy kreatyna jest dla wszystkich? Czy przyjmowanie kreatyny i stosowanie tak zwanego cyklu keratynowego jest dla każdego? Wstępnie na to pytanie możemy odpowiedzieć TAK. Tak, ale pod warunkiem, że osoba jest w stu procentach zdrowa. Tak, pod warunkiem, że osoba ta nie jest początkująca. Tak, pod warunkiem, że sposób suplementowania nie wykracza poza to, co proponuje producent. Tak, kreatyna jest dla wszystkich trenujących w sposób średnio zaawansowanych, u których jej zastosowanie będzie miało mniejszy lub większy sens.

Kreatyna jest suplementem głównie kierowanym do osób, które chciałyby zwiększyć masę mięśniowa i popracować nad swoją siłą. Największe jej zastosowanie jest i było w grupach społecznych związanych z treningami siłowymi i kulturystyką, gdyż tam głównie jej wpływ był najbardziej widoczny. Nie istnieje moment, który wskazuje na przymusowe sięganie po kreatynę. Stosowanie tego produktu odbywa się w bardzo różnych okresach treningowych i pod różnym pretekstem, nie zawsze jest to tylko kwestia związana z samą siła lub tylko z samym zwiększeniem masy mięśniowej. Lecz prawdą jest, że głównym powodem jest, a przynajmniej powinna być stagnacja w treningu lub w wyglądzie.

Oczywiste będzie, że kreatyna nie jest wskazana dla osób, które po prostu źle na nią reagują. Chociaż o negatywnym wpływie kreatyny na organizm za chwilę.

Nie zaleca się zażywania kreatyny osobom początkującym. Z uwagi na wielki potencjał jaki niesie ze sobą organizm osoby rozpoczynającej przygodę ze sportami siłowymi, warto w tym czasie wykorzystać każdy naturalny bodziec, aby organizm mógł w pełni wykorzystać swoje możliwości. Kreatyna może być kolejnym impulsem zastosowanym podczas odnotowania długotrwałej stagnacji.

Osoby z czynnikami chorobowymi związanymi z gospodarką wodą tj. chorobami nerek powinny unikać stosowania kreatyny nie dlatego, że ona sama może powodować ich uszkodzenie. Znaczenie ma jej wpływ na gospodarkę wodną organizmu, czyli wahania związane z nawodnieniem lub odwodnieniem ustroju.

Z doświadczenia wiem, że kreatyna również jest chętnie zażywana przez osoby nietrenujące i szukające pobudzenia. W żaden sposób działanie tego związku nie zostanie odnotowane w przypadku bezruchu, tym bardziej błędna ocena poszukiwaczy pobudzenia. Kreatyna okaże się bezużyteczna, ponieważ zastosowanie jej w stackach przed treningowych lub innych mocno pobudzających ma kluczowe zastosowanie tylko podczas bardzo wzmożonej aktywności fizycznej.

Nie ma drugiego takiego produktu w sprzedaży z branży suplementów, o którym mówiono tak wiele w związku z jego wpływem na zdrowie. Warto na początku wspomnieć, że produkty obecne w sklepach muszą być i są przebadane. Żaden z produktów dopuszczony do sprzedaży nie może przejawiać czynników wpływających negatywnie na stan zdrowia osoby, która go spożywa. Inną kwestią jest stosowanie kreatyny niezgodnie z zaleceniami. Wiele osób odczuwających jakikolwiek negatywny wpływ używały jej niegodnie z zaleceniami, sugerując się rozpiskami od osób o większym doświadczeniu w stosowaniu tej odżywki, a nie rzadko, czerpiąc wiedzę od osób niedouczonych w tym zakresie.

Reasumując. Najnowsze badania nie wykazują totalnie żadnego negatywnego wpływu, potwierdzonego na podstawie badanych. Jeżeli mówimy o człowieku w pełni zdrowym bez tendencji do nadwrażliwości lub uczuleniowego działania kreatyny, to nie można mówić o żadnych negatywnych konsekwencjach. Najpopularniejsze doniesienia o problemach z nerkami w żaden sposób nie potwierdziły się podczas badań na osobach stosujących kreatynę według zaleceń przez okres co najmniej roku. Nie wspominając już o dyskomforcie związanym z trawieniem, gdyż rozpuszczalność i wchłanialność kreatyny jest na tak wysokim poziomie, że w żaden możliwy sposób kreatyna formie PURE, czyli najczystszej nie może powodować wyżej wymienionych dolegliwości.

Polecane
TCM - 500g - Kreatyna
TCM - 500g - KreatynaKreatyny
59,00 zł2950 pkt.
Creatine - 500g Promocja Polecany
Creatine - 500gKreatyny
39,00 zł1950 pkt.
TCM - 360caps - Kreatyna Promocja Polecany
TCM - 360caps - KreatynaKreatyny
59,00 zł69,00 zł2950 pkt.
Creatine - 360 caps.
Creatine - 360 caps.Kreatyny
49,00 zł59,00 zł2450 pkt.
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies.Korzystając nadal z niniejszej strony, w tym klikając lub zamykając ten banner, zgadzają się Państwo na wykorzystanie technologii reklamowych i analitycznych (w tym plików „cookie”) na niniejszej stronie i innych stronach współpracujących z naszymi partnerami. Pamiętaj: Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zgadzam się
pixel