Ranking Najlepsze Aminokwasy BCAA w 2018 roku

Ranking aminokwasów - wszystko, co powinieneś wiedzieć

Wartość białka żywnościowego lub suplementu białkowego zależy od składu aminokwasowego. Aminokwasy są budulcem białka i tkanki mięśniowej. Wiele fizjologicznych procesów związanych ze sportem - od pozyskiwania energii, regeneracji, hipertrofii mięśni, aż do utraty tłuszczu i przyrostu siły, wiąże się właśnie z aminokwasami.

Czym są aminokwasy - co dają?

Dwadzieścia trzy aminokwasy są cząsteczkowymi „cegłami” budulcowymi białka. Aminokwasy można podzielić na dwie grupy:

* niezbędne aminokwasy

* nieistotne aminokwasy

Dziewięć niezbędnych aminokwasów muszą zostać dostarczone z wewnątrz - wraz z pożywieniem lub poprzez suplementację. Organizm wykazuje zdolność do samodzielnego wytwarzania pozostałych dwunastu nieistotnych aminokwasów.

Los aminokwasu po jego transporcie do wątroby zależy w dużym stopniu od potrzeb organizmu w danym momencie. Niektóre aminokwasy wchodzą do krwioobiegu, gdzie łączą aminokwasy, które zostały uwolnione podczas ciągłego rozkładu i syntezy tkanki ciała. Inne aminokwasy są wykorzystywane przez wątrobę do produkcji wielu wyspecjalizowanych białek, takich jak enzymy wątrobowe, lipoproteiny i białko krwi (albumina). Ponieważ te aminokwasy krążą po całym organizmie, każda komórka kierowana jest przez własny szlak DNA, gdzie po drodze czerpie ze wspólnej puli dostępnych aminokwasów, by finalnie powstało białko.

Aby synteza białka zachodziła pomyślnie, niezbędne jest odpowiednie zaopatrzenie zarówno niezbędnych, jak i nie niezbędnych aminokwasów. Jeśli brakuje jednego z niezbędnych aminokwasów, synteza zostaje zatrzymana. Te częściowo zmontowane białka zostają zdemontowane, a aminokwasy wracają do krwi. Wszelkie aminokwasy, które nie zostają użyte w krótkim czasie, nie mogą być przechowywane przez organizm do wykorzystania w przyszłości. Są one dostarczane z powrotem do wątroby i pozbawione azotu, który jest następnie włączany do mocznika i wydalany przez nerki. Pozostały szkielet białka zostaje przekształcony w glukozę i spalony jako energia lub przekształcony w tłuszcz lub glikogen do przechowywania.

Chociaż synteza białek jest bardzo ważna, najważniejszym priorytetem organizmu jest uzyskanie wystarczającej ilości energii do wykonywania istotnych funkcji, takich jak krążenie, oddychanie i trawienie. Dlatego, w przypadku braku węglowodanów i tłuszczu, organizm nie tylko rozkłada białko w diecie ale również we krwi, wątrobie, trzustce, mięśniach i innych tkankach. Wszystko po to, by utrzymać istotne funkcje życiowe narządów.

Po więcej informacji i ciekawostek dotyczących BCAA kliknij tutaj lub w grafikę powyżej.

Aminokwasy BCAA vs aminokwasy wolne EAA

Aminokwasy BCAA

Aminokwasy o rozgałęzionych łańcuchach lub BCAA to aminokwasy, które wspomagają wzrost i utrzymanie mięśni na kilka sposobów. Wiele badań wykazało, że mogą one zwiększać poziom azotu w mięśniach, co pozwala ćwiczyć bez utraty chudej tkanki mięśniowej później. Mogą również pomóc w utrzymaniu zapasów glikogenu mięśniowego. Oznacza to, że podczas treningu dostaniesz więcej paliwa, aby podnieść wagę i wykonać więcej powtórzeń.

Aminokwasy wolne EAA

EAA (ang. "Essential Amino Acid") są to związki, których organizm nie wytwarza – musisz dostarczyć je z zewnątrz – z pożywieniem lub za pomocą odpowiedniej suplementacji. Działania EAA mają na celu naprawę i zwiększenie poziomu energii komórek, co może pomóc w pracy nad zbudowaniem beztłuszczowej masy mięśniowej. EAA pomagają również w ekstrakcji substancji odżywczych z pożywienia, dzięki czemu mogą być prawidłowo wchłaniane przez organizm. Jeśli składniki odżywcze nie zostaną wchłonięte, jedzenie może łatwo przekształcić się w magazyn tłuszczu. Aminokwasów EAA warto szukać w białkach takich jak: mięso lub jajka. Jednak przyjmowanie EAA w formie suplementów może okazać się bardziej zasadne – z uwagi na lepszą skuteczność przyswajania składników.

Wykorzystanie aminokwasów przez organizm - EAA vs BCAA

Okazuje się, że organizm wydajniej wykorzystuje aminokwasy EAA, niż BCAA gdy mowa o zapewnieniu energii potrzebnej do wzrostu mięśni przed i po treningu. Spożywane białko stanowi budulec dla syntezy nowych włókien mięśniowych. Podobnie jak w przypadku każdego procesu, istnieje punkt szczytowy, w którym synteza jest najbardziej aktywna, po czym powoli się zmniejsza. Tutaj cenne są aminokwasy EAA, które pomagają w ponownym uruchomieniu i utrzymaniu syntezy białek pomiędzy szczytami. Z kolei BCAA wykazuje swój potencjał antykataboliczny podczas deficytu kalorycznego (np. podczas redukcji).

Ponadto EAA mogą pomóc kontrolować głód (czego nie robią BCAA). Można zatem wysnuć wniosek, że EAA są bardziej wszechstronną wersją aminokwasów suplementacyjnych, niż BCAA i działają jako środek poprawiający wydajność treningu i podtrzymujący wzrost naprawy mięśni w dłuższym czasie, niż robią to aminokwasy BCAA.

Należy jednak pamiętać, że aminokwasy BCAA dostarczają energii i wykazują silne antykataboliczne działanie. Z tego względu warto je przyjmować jako przedtreningówki.

Aminokwasy BCAA - jak wybrać?

Przyjmowanie BCAA powinna być regularną częścią Twojej suplementacji przedtreningowej. Ponieważ te aminokwasy omijają wątrobę oraz jelita i trafiają bezpośrednio do plazmy krwi, mogą być używane jako bezpośrednie źródło energii podczas treningów o wysokiej intensywności. Walina i izoleucyna to aminokwasy glukogeniczne, co oznacza, że ​​można je przekształcić w glukozę, aby uzyskać energię. To może pomóc w walce ze zmęczeniem podczas treningów mięśniowych. Optymalne proporcje to 2 :1:1 z przewagą l-leucyny. Warte uwagi są doskonale rozpuszczalne aminokwasy instanizowane.

Zdjecie Nazwa Opis Rozpuszczalność Smak Przydatność okołotreningowa Link
OSTROVIT - BCAA 2-1-1 - 500g - Podstawowe, aminokwasy BCAA o dobrych dla trenujących proporcjach 2:1:1. Korzystna cena, dostępne w wersji smakowej i bezsmakowej.
BSN - Amino X - 435g - przedtreningowe BCAA z dodatkiem l-alaniny, tauryny i cytruliny, ale bez kofeiny i węglowodanów. Jeden ze sztandarowych suplementów BSN. Przyjemne smaki i dobra rozpuszczalność.
IHS - BCAA PLUS - 400g - Bardzo rozbudowane, przedtreningowe BCAA z dodatkiem Beta-Alaniny, L-Tyrozyny, N-Acetylu, L-Karnityny i L-Histydyny. Bez dodatku stymulantów i weglowodanów.
OSTROVIT - BCAA + Glutamine - 500g - Aminokwasy BCAA w proporcjach 2:1:1 wzbogacone o glutaminę w ilości 500mg na porcje. Korzystna cena. Dostępne w wersji smakowej i bezsmakowej.
4 SPORT NUTRITION - BCAA Instant - 500g - Cola Lime - Aminokwasy BCAA w dobrze dobranych proporcjach 2:1:1, w formie doskonale rozpuszczalnego proszku (instant). Dobre w smaku, nie pozostają na dnie szejkera.
ACTIVLAB - BCAA XTRA - 800g - Aminokwasy BCAA dobrane w dobrych proporcjach 2:1:1, wzbogacone o glutaminę w ilości 500mg na porcję. Kilka wersji smakowych i duże opakowanie.
NUTREND - BCAA Mega Strong - 1000ml + 500ml - BCAA w formie płynnej, wzbogacone o witaminę B6. W porcji 1840mg L-waliny, 800mg L-izoleucyny, 560 mg L-leucyny. Produkt wygodny, w formie gotowej do spożycia. Minusem jest mała ilość porcji w opakowaniu.
FA - XTREME Anticatabolix - 800g - Kompleksowy suplement BCAA z dodatkiem glutaminy. W składzie króluje l-glutamina (5g na porcję) uzupełniona BCAA w dobrych proporcjach 2:1:1. Sporo różnych przyjemnych smaków i dobra rozpuszczalność. Duże opakowanie i dobra cena.
IHS - BCAA 2:1:1 IronCaps - 300caps + 30caps GRATIS - Podstawowy suplement aminokwasowy BCAA o dobrych dla trenujących proporcjach 2:1:1. Forma wygodnej kapsułki żelatynowej, bez smaku, barwnika i zbędnych wypełniczy. Duża ilość porcji w opakowaniu. - -
OLIMP - BCAA XPLODE - 500g - Około treningowe BCAA z dodatkiem 1g l-glutaminy, wzbogacone witaminą B6 .Poza tym 3g leucyny i po 1,5g izoleucyny i waliny w porcji. Kilka smaków, dobra rozpuszczalność.
ACTIVLAB - BCAA 1000 XXL - 240tabs - Aminokwasy BCAA w formie tabletek, z której każda zawiera aż 1g aminokwasów (500mg leucyny, 250mg waliny i izoleucyny). Suplement bardzo wydajny i atrakcyjny cenowo. - -
SCITEC - BCAA 6400 - 375tabs - Aminokwasy BCAA w formie tabletek, w tradycyjnych proporcjach 2:1:1. 5 tabletek to jednorazowa, łatwa do spożycia porcja. - -
TREC - G-Force 1150 - 90caps - BCAA w formie proszku obecne na rynku od wielu lat, wzbogacone o l-glutaminę. Porcja zawiera 1g BCAA i 4g l-glutaminy. Dobra cena i przyjemne smaki spotkały się z aprobatą klientów. - -
OSTROVIT - BCAA MAX INSTANT - 400g - BCAA w formie szybko i łatwo rozpuszczalnego proszku. Dodatkowo aminokwasy rozgałęzione zawarte w suplemencie wzbogacono o L-glutaminę, Beta-alaninę, L-tyrozynę, L-tryptofan. Dobre smaki.
ACTIVLAB - STB BCAARBS - 1000g - Okołotreningowe aminokwasy BCAA w formie proszku wzbogacone o węglowodany (maltodekstryna i glukoza). w porcjI 40g, suplement zawiera 5g aminokwasów.
HI TEC - BCAA POWDER - 700g - Aminokwasy w formie proszku. Optymalne proporcje między trzema aminokwasami BCAA 2:1:1, dobra rozpuszczalność i duża wydajność.
FA - XTREME BCAA - 800g - Aminokwasy rozgałezione, gdzie w porcji 5,7g, mamy 2,5g leucyny i 1,25g waliny oraz izoleucyny. Sztandarowy suplement FA od wielu lat. Spora gama smaków i duże opakowanie 800g spotkają się z aprobatą kupujących.
OLIMP - BCAA 1100 MEGA CAPS - 300kap - Duże kapsułki żelatynowe, zawierające 1100mg aminokwasów rozgałęzionych BCAA. Dodatkowo wzbogacone o witaminę B6. Duże opakowanie 300 kapsułek to przy zalecanych dawkach 5 kapasułek dziennie, wystarczy na 60 dni. - -
EXTRIFIT - BCAA 2:1:1 Pure - 240caps - Mikro rozdrobninie BCAA w formie wygodnych do połykania kapsułek. Porcja 2 miękkie kapsułki dostarcza 1g aminokwasów rozgałęzionych w optymalnych proprcjach 2:1:1. - -
FA CORE - BCAA Core 8:1:1 - 350g - Jedyne w rankingu aminokwasy BCAA w formie czystej i pod postacią wydajnego nośnika Alfaketoglutaranu i Ester etylowy. 8 razy więcej leucyny niż w standardowych proporcjach 2:1:1, czyni ten suplement doskonałym przed i po treningu siłowym. Dodatkowo wzbogacony o jabłczan cytruliny.
7 NUTRITION - BCAA 100% - 500g - Czyste, bezsmakowe BCAA w formie proszku, bez żadnych dodatków. Dobry wybór dla tych, którzy unikają w diecie substancji slodzących i smakowych. -
OPTIMUM NUTRITION - BCAA 1000 - 400caps - Aminokwasy rozgałęzione w formie tabletek, w typowych poroporcjach 2:1:1, gdzie 1 tabletka to 1g BCAA. Łatwe i wygodne zarówno do połykania i rozgryzanaia. - -
OPTIMUM NUTRITION - BCAA Train + Sustain - 266g - Aminokwasy rozgałęzione (5g w porcji) około treningowe, wzbogacone o witaminę C, beta glukan, magnez, wyciąg adaptacyjny z Rhadiola rosea i elektrolity. Różne smaki i dobra rozpuszczalność.
EXTRIFIT - BCAA 1800mg 2:1:1 - 150tabs - Aminokwasy rozgałęzione w formie tabletek, w poroporcjach 2:1:1. Ciekawostką jest to że są bardzo wydajne. Jedna tabletka BCAA dostarcza aż 1800mg aminokwasów rozgałęzionych. - -




  

Ranking aminokwasów (BCAA)

Łukasz “Siergiej” Sieraga doradza, jakie aminokwasy BCAA przyjmować aby faktycznie poprawić swoje wyniki treningowe. Czego potrzebuje profesjonalista i wymagający konsument? Dowiedz się, jakie są skutki mocnych ćwiczeń bez stosowania aminokwasów. Ekspert i trener personalny opowie o doświadczeniach swoich podopiecznych. Czy w pewnym momencie każdego dopada kryzys formy i trzeba sięgnąć po suplement na regenerację?
  

BCAA TOP 5 - mój ranking

Ekspert w dziedzinie suplementacji dla sportowców, Bartosz Guran, przedstawi swoje top 5 aminokwasów BCAA. Dołącz do najlepszych! Poznaj tajniki właściwej regeneracji potreningowej i przygotuj swoje ciało na ostry wycisk. Nie musisz obawiać się intensywnych ćwiczeń, które przekroczą możliwości Twojego organizmu. Wystarczy, że zapewnisz swojemu ciału ochronę a będziesz mógł dalej cisnąć na maxa. Buduj sylwetkę i prezentuj się jak Bartosz Guran.
  

Jak stosować aminokwasy BCAA?

Łukasz “Siergiej” Sieraga radzi, które aminokwasy przyjmować, by zapewnić sobie skuteczną regenerację po treningu. Czy składy różnią się w zależności od producenta? Na co Siergiej zwraca uwagę przy wyborze aminokwasów BCAA i jak je stosuje? Poznaj rady sportowca o doskonałej sylwetce i przekonaj się, jak regeneracja może wzmocnić Twoje ciało i przygotować je do ciężkiej pracy. Niezależnie od tego, co robisz w życiu, gdzie pracujesz i ile zarabiasz, możesz wybrać BCAA dla siebie.
  

Jak tak naprawdę działają aminokwasy BCAA?

Stosujesz aminokwasy BCAA ale czy naprawdę wiesz, jak działają? Zgłębiłeś się kiedyś w ich strukturę chemiczną lub czytałeś badania dotyczące wpływu aminokwasów BCAA na organizm sportowca? Bartosz Guran to specjalista i pasjonat, który przedstawia na swoim blogu treści oparte na najnowszych badaniach. Teraz masz szansę dowiedzieć się nie tylko CZY ale JAK działają aminokwasy BCAA. Czerp wiedzę i pracuj nad idealną formą..
  

Czy cena wpływa na jakość aminokwasów BCAA?

Czy musisz dużo wydać żeby być posiadaczem najlepszych aminokwasów BCAA? Poznaj sposoby, jak dobrać dla siebie suplement na regenerację potreningową. Wygraj z bólem i strachem przed katabolizmem mięśni. Dowiedz się, jak Siergiej dobiera aminokwasy BCAA, by osiągnąć kompromis między ceną a jakością. Wzoruj się na najlepszych i pracuj nad doskonałą, muskularną sylwetką.
  

Jakie aminokwasy BCAA wybrać na początek?

Jesteś początkującym sportowcem? Wiesz, że potrzebujesz odżywki białkowej i zastanawiasz się, po co ludzie biorą aminokwasy BCAA? Dowiedz się, co do powiedzenia ma ekspert, Bartosz Guran, który doprowadził do idealnej formy wielu kobiet i mężczyzn. Dlaczego przyjmowanie aminokwasów BCAA ma sens i które suplementy nadają się do stosowania przez początkujących? Wybierz produkt, który nie pozbawi Cię całej wypłaty i dzięki któremu osiągniesz lepsze efekty treningowe.
  

Aminokwasy BCAA tylko dla osób ćwiczących?

Czy aminokwasy BCAA powinni stosować tylko sportowcy? Co, jeśli czujesz, że Twoje mięśnie potrzebują regeneracji, nawet jeśli nie ciśniesz na siłowni? Siergiej opowiada o tym, kto powinien stosować aminokwasy BCAA i jak warto je przyjmować. Przełamujemy stereotypy! Przeczytaj i dowiedz się więcej, czy aminokwasy BCAA odpowiadają na potrzeby szerszej grupy odbiorców.
  

Fakty i mity o aminokwasach BCAA

Obalamy mity i przedstawiamy fakty! W Internecie można przeczytać naprawdę wiele o aminokwasach BCAA - które informacje są prawdziwe a które tylko mącą Ci w głowie? Jeśli szukasz odpowiedzi na wiele pytań dotyczących regeneracji, przeczytaj ten artykuł i w końcu dowiedz się prawdy. Kiedy i jak stosować aminokwasy? Czy w ogóle warto? Jaki suplement wybrać i czym się kierować podczas zakupu? Zasięgnij wiedzy, dzięki której znacznie wesprzesz swoją regenerację.
  

Z czym łączyć aminokwasy BCAA aby spotęgować ich działanie?

Czujesz spadek formy? Przyjmujesz aminokwasy BCAA ale to nie wystarcza? Dowiedz się, z czym warto łączyć aminokwasy rozgałęzione aby znacznie spotęgować ich działanie. Poczuj przypływ energii, wzmocnij organizm i regeneruj się nawet po mocnym treningu. Poznaj tajniki suplementacji, która faktycznie wpłynie na wygląd Twojej sylwetki oraz poprawi kondycję. Niezależnie od sportu, który uprawiasz, wiedza to podstawa do osiągnięcia sukcesu.
  

Aminokwasy Wolne EAA – Co to jest?

Aminokwasy wolne EAA – czym są i dlaczego warto je suplementować? Jak radzą sobie ze starciem z popularnymi aminokwasami BCAA? Dowiedz się, jakie popularne odżywki zawierają te właśnie składniki i dlaczego jako osoba aktywna fizycznie, powinieneś się tym zainteresować. Przed, czy po treningiem? Jak przyjmować aminokwasy EAA żeby osiągnąć z tej suplementacji największe korzyści? Poznaj, co do powiedzenia ma specjalista, Bartosz Guran.
  

Aminokwasy egzogenne i endogenne

Czym są aminokwasy egzogenne i endogenne? W jaki sposób organizm może je pozyskać i dlaczego ich przyjmowanie jest tak istotne? Zastanawiasz się, po co suplementować aminokwasy, które w jakimś stopniu są samodzielnie wytwarzane przez organizm? Poznaj funkcje aminokwasów i dowiedz się, jak poprawnie przyjmować te składniki. Po co przyjmować suplementy, których przeznaczenia się nie zna? Przeczytaj – podejmuj świadome decyzje – bądź zadowolony z podjętego zakupu.
  • facebook
  • googleplus1
  • twitter
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies.Korzystając nadal z niniejszej strony, w tym klikając lub zamykając ten banner, zgadzają się Państwo na wykorzystanie technologii reklamowych i analitycznych (w tym plików „cookie”) na niniejszej stronie i innych stronach współpracujących z naszymi partnerami. Pamiętaj: Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zgadzam się
pixelpixelpixel